''Eerlijk gezegd denk ik dat FC Groningen beter heeft ingekocht''

12 augustus 2017 om 21:55 | Bron: RTV Noord ''Eerlijk gezegd denk ik dat FC Groningen beter heeft ingekocht''

Na weken van voorbereiding gaat het zondag voor FC Groningen en SC Heerenveen eindelijk weer ergens om als de Eredivisie van start gaat. Het is altijd moeilijk om in te schatten of de clubs er sterker op zwakker zijn geworden na de zomer, maar sportverslaggever Roelof de Vries denkt dat vooral Groningen er beter op is geworden.

Het afgelopen seizoen eindigden beide ploegen exact op hetzelfde aantal punten (43) maar de thuisploeg staat er volgens De Vries nu beter op. "De wedstrijd had beter twee weken later kunnen zijn", citeert RTV Noord de verslaggever, die de besloten trainen op vrijdag ook als een signaal ziet - aangezien de Friezen dat alleen doen bij belangrijke duels. "Laten we het er dan maar op houden dat ze deze als zodanig beschouwen."

Het wordt hoe dan ook spannend en onvoorspelbaar, zegt De Vries. "Ik ga ervan uit dat SC Heerenveen aanvallend zal spelen, met veel initiatief. De druk is hoog. Eerlijk gezegd denk ik dat Groningen beter heeft ingekocht", besluit De Vries, die zelf bekendstaat als aanhanger van SC Heerenveen.

FC Groningen versterkte zich deze zomer met Veldwijk, Kane (gehuurd van Chelsea), Begois (PEC), Te Wierik (Heracles), Warmerdam (Ajax), Doan (gehuurd van Gamba Osaka), Untuna (gehuurd van Manchester City). Daar tegenover vertrokken onder meer Linssen (Vitesse), Tibbling (Bröndby), Sörloth (Midtjylland) en Maduro (Omonia Nicosia).

Overzicht

Reacties (16)

  • Avatar
    Stampotboerenkool - 12 augustus 2017 om 22:11

    Ik hoopte eigenlijk toen ik deze kop las dat Sander dit had gezegd

  • Avatar
    wouterdr - 12 augustus 2017 om 22:44

    Hert.

  • Avatar
    Mackan68 - 12 augustus 2017 om 22:54

    Roelof? Nee man, dat is een Heerenveenman. Maar als je ook maar iets zegt wat niet louter positief is over Heerenveen, of meer in het voordeel van een andere club ben je kennelijk meteen voor die andere club. Echt om je te bescheuren hoe kinderlijk sommige mensen in het leven staan. Alsof het allemaal 15-jarigen zijn. Omrop Fryslân is Omrop DKV. De LC is een DKV krant. Roelof is een hert en Arjen de Boer een nog grotere DKV supporter. Laat het gaan mensen, laat het gaan!

  • Avatar
    Crash - 12 augustus 2017 om 23:04

    Idd. Het is een mening, meer niet. FC Groningen heeft inderdaad prima ingekocht. Maar onze basiself is ook niet verkeerd. Ik schat ons zelf ietsje hoger in, maar de verschillen zijn niet groot. We gaan het morgen zien. Daarbij, het zal ook de vorm van de dag zijn die bepaalt wie er wint.

  • Avatar
    FrisianPride - 12 augustus 2017 om 23:06

    Ik heb wat beelden gezien van die Japanner, die Groningen laatst heeft gekocht... Die had ik liever bij ons gezien ipv Yuki ;)

  • Avatar
    wouterdr - 12 augustus 2017 om 23:14
    Mackan68 zegt:

    Roelof? Nee man, dat is een Heerenveenman. Maar als je ook maar iets zegt wat niet louter positief is over Heerenveen, of meer in het voordeel van een andere club ben je kennelijk meteen voor die andere club. Echt om je te bescheuren hoe kinderlijk sommige mensen in het leven staan. Alsof het allemaal 15-jarigen zijn. Omrop Fryslân is Omrop DKV. De LC is een DKV krant. Roelof is een hert en Arjen de Boer een nog grotere DKV supporter. Laat het gaan mensen, laat het gaan!

    Het was het eerste wat in me opkwam. Ik ben wel blij dat je een karikatuur van me hebt kunnen maken.

  • Avatar
    Mackan68 - 13 augustus 2017 om 01:35
    wouterdr zegt:

    Het was het eerste wat in me opkwam. Ik ben wel blij dat je een karikatuur van me hebt kunnen maken.

    Dit gaat niet alleen om jou. Er zijn meer 'volwassen' mensen die dit soort onzin uitkramen.

  • Avatar
    wessel98 - 13 augustus 2017 om 04:02
    Mackan68 zegt:

    Dit gaat niet alleen om jou. Er zijn meer 'volwassen' mensen die dit soort onzin uitkramen.

    Ben niet oneens met de aanwinsten

  • Avatar
    Stampotboerenkool - 13 augustus 2017 om 10:00

    Ik vind dat je nog niet kan oordelen over de aankopen pas als ze midden in het seizoen zijn en gewend zijn aan het spel van Heerenveen want je weet maar nooit hoe ze doorgroeien onder een nieuwe trainer en hoe de buitenlandse jongens ontwikkelen in de eredivisie.

  • Avatar
    Struisvogel - 13 augustus 2017 om 10:06

    Roelof mag dit vinden, hij staat in zijn recht als medesupporter van Heerenveen om zijn mening te ventileren. Ik denk dat het seizoen snel genoeg zal uitwijzen welke van de twee clubs er het beste voor staat.

  • Avatar
    Maitimo - 13 augustus 2017 om 10:15

    Hoop geschreeuw vanuit Omrop Fryslân. Maar een fatsoenlijke voorbeschouwing op de radio van de wedstrijd als er Duizenden mensen op weg zijn naar het stadion hoor je niks.



    Bij dat eeuwig lange gezemel bij Buro de Vries maken ze nog eerder een item over de terug trekkende haargrens van Roelof.



    Ik neem het allemaal niet echt serieus meer bij hun.

  • Avatar
    Leeuwfean - 13 augustus 2017 om 10:22

    Ik denk wel dat er bij Groningen meer scorend vermogen is. Ik vrees dat onze aanval van minder kwaliteit is en Roelof zal altijd voor Heerenveen zijn.

  • Avatar
    Heerenv1 - 13 augustus 2017 om 11:12

    Waar blijft het DERBYDAY item.. lekker voorbeschouwen met zn allen!!

  • Avatar
    vries153 - 13 augustus 2017 om 11:42

    Ik heb het artikel eens goed doorgelezen en ik zie niemand dit aanhalen maar ik denk dat roelof met beter bedoeld dat Heerenveen zijn groep later bijelkaar had dan Groningen wat aankopen betreft vandaar ook "de wedstrijd had beter 2 weken later kunnen zijn"

    Roelof bedoeld hiermee naar mijn mening dat de aankopen kwalitatief gelijk zijn maar dat Groningen beter op elkaar is ingespeeld doordat deze aankopen veel eerder vastgelegd zijn.

    Zonder dat ik hierbij Heerenveen wil bekritiseren je kunt geen geld uitgegeven dat er niet is en de aankopen van beide clubs moeten het nog maar laten zien.

    Dit is ook geen negatief gelul van Roelof de Vries maar gewoon een conclussie die hij getrokken heeft.

  • Avatar
    4free - 13 augustus 2017 om 12:02

    Roelof heeft gelijk en is gewoon een Heerenveensupporter. Achterin staat het goed, maar het middenveld met Thorsby vind ik nog altijd zwak. Stel Zeneli heeft zijn vorm niet en de aankopen pakken ook niet goed uit en Reza pikt zijn goaltjes wel mee, maar kan geen goals scoren zoals onze voorgaande spitsen dat deden. Als het niet loopt dan scoort Reza ook niet. Ik ben erg benieuwd en worden vandaag mooi op de proef gesteld. Groningen heeft het voorin sowieso beter voor elkaar dan Heerenveen. Hopelijk trekken ze de lijn niet door zoals de laatste wedstrijden. In de voorbereiding zijn ze natuurlijk ook niet echt getest. En nu zal ik wel weer negatief zijn, maar ik ben realistisch, dat zijn 2 verschillende dingen.

  • Avatar
    Massi - 13 augustus 2017 om 12:20
    Heerenv1 zegt:

    Waar blijft het DERBYDAY item.. lekker voorbeschouwen met zn allen!!

    U vraagt, wij draaien.. ;)

Nieuwe media

-->