Transfer nog altijd ver weg voor Larsson: ''We zitten in een impasse''

12 augustus 2017 om 16:17 | Bron: Friesch Dagblad Transfer nog altijd ver weg voor Larsson: ''We zitten in een impasse''

Het is al maanden duidelijk dat Sam Larsson deze zomer wil vertrekken bij SC Heerenveen. De Zweed traint de afgelopen vier weken al voor zichzelf en staat eigenlijk alleen nog op papier onder contract bij de Friezen. Net zolang tot er een club komt die het juiste bedrag (naar verluidt acht miljoen euro) wil betalen.

Technisch manager Gerry Hamstra verklaart vandaag in het Friesch Dagblad dat er weinig schot in de zaak zit : "We zitten in een impasse. Als club hebben we aangegeven mee te willen werken, mits het juiste bedrag op tafel komt. Dat is nu nog niet gebeurd." Celta de Vigo lijkt vooralsnog de meest concrete club, zeker nu het Italiaanse Fiorentina zich al versterkte met een andere linksbuiten.

In tegenstelling tot voorgaande jaren heeft SC Heerenveen nu ook minder haast om Larsson te verkopen, aangezien het de vervanger van Larsson al in huis heeft. "Met Arber Zeneli, Marco Rojas, Nemanja Mihajlovic en Martin Ødegaard hebben we voldoende opties voor de linker en de rechtervleugel."

Overzicht

Reacties (11)

  • Avatar
    gekko - 12 augustus 2017 om 16:27

    Minder haast om te verkopen omdat de vervanger al in huis is? Meer haast lijkt me....

  • Avatar
    Bonifatius - 12 augustus 2017 om 16:35
    gekko zegt:

    Minder haast om te verkopen omdat de vervanger al in huis is? Meer haast lijkt me....

    Zit inderdaad een tegenstrijdigheid in. Hoop wel dat Larsson snel weggaat. Lijkt me voor de rust in het team ook het beste.

  • Avatar
    Fredje - 12 augustus 2017 om 16:35

    Minder, je hoeft immers niet nadien nog een vervanger te halen.

  • Avatar
    Ninadj14 - 12 augustus 2017 om 16:37
    gekko zegt:

    Minder haast om te verkopen omdat de vervanger al in huis is? Meer haast lijkt me....

    Het is niet zo dat we voor zijn geld nog iemand binnen moeten halen. Dus dat klopt wel. Maar om nou nande zomer nog met Larsson opgescheept te zitten, daar zit niemand op te wachten. Larsson heeft het zelf onmogelijk gemaakt om dan alsnog bij de selectie te kunnen aansluiten door nu niet met de groep te willen trainen. Hopelijk weten we hem nog voor 7 miljoen te verkopen

  • Avatar
    Marien - 12 augustus 2017 om 16:38

    Ik denk dat hij bedoelt, dat ze het geld niet nodig hebben om er een vervanger voor te betalen. Als hij op 31 augustus vertrekt voor het juiste bedrag is dat ook goed.

  • Avatar
    4free - 12 augustus 2017 om 16:38

    Er is geen club die straks nog het gewenste bedrag gaat betalen. De marktwaarde gaat alleen maar dalen en levert ons dus minder op of helemaal niks meer.

  • Avatar
    gekko - 12 augustus 2017 om 16:59

    inderdaad: een dure ttibunezitter en lagere opbrengst hoe langer het duirt

  • Avatar
    maciesz - 12 augustus 2017 om 17:45

    Ik verwacht dat Sam in de laatste week van de transferperiode weg gaat voor ongeveer 8 miljoen. Er is altijd wel een club die op het laatste moment een linksbuiten nodig heeft.

  • Avatar
    Regtop - 12 augustus 2017 om 18:11
    4free zegt:

    Er is geen club die straks nog het gewenste bedrag gaat betalen. De marktwaarde gaat alleen maar dalen en levert ons dus minder op of helemaal niks meer.

    Dat zal, maar je laat wel zien dat dit gedrag niet loont. Als je nu toe geeft en Larsson voor minder weg doet is dat voor andere spelers een vrijbrief om het later op dezelfde manier af te dwingen.

    Ik vind het goed dat Heerenveen haar poot stijf houdt. Larsson heeft bij zijn volle verstand een contract getekend. Daar hoort een flink salaris bij. Zijn houding valt op geen enkele manier te rechtvaardigen. Dat moet je in mijn ogen ook niet belonen.

  • Avatar
    Massi - 12 augustus 2017 om 20:04

    Beetje dom ook van Larsson om alleen nog voor zichzelf te trainen. Als je als club zeven miljoen betaald voor een nieuwe speler wil je ook dat hij wedstrijdfit is. Larsson heeft nog wel wat duels nodig om weer op niveau te komen zo.

    Aan de andere kant: schijnbaar loopt hij nog wel gewoon op het stadion rond, dus zou het op voorspraak van de technische staf zijn dat hij niet met de groep meetraint?

  • Avatar
    niek - 12 augustus 2017 om 23:21

    Ho zou het zijn met zijn salaris. Een werkweigeraar betaal je toch niet meer uit?

Nieuwe media

-->