'FC Groningen en SC Heerenveen starten allebei met vier aanwinsten'

12 augustus 2017 om 18:01 | Bron: FeanOnline 'FC Groningen en SC Heerenveen starten allebei met vier aanwinsten'

FC Groningen en SC Heerenveen zullen zondag waarschijnlijk ieder met vier nieuwe spelers in de basis starten. De Groningers zien vooral veranderingen in de voorhoede, terwijl bij de Friezen alle nieuwelingen (Hahn, Dumfries, Hoegh en Woudenberg) achterin zullen starten.

Bij de noorderlingen gaat het om de verdedigers Mike te Wierik (overgekomen van Heracles), Django Warmerdam (ex-Ajax) en de aanvallers Ritsu Doan en Lars Veldwijk, die gekocht zijn van respectievelijk gehuurd en gekocht zijn van Gamba Osaka (Japan) en KV Kortrijk (België).

Groningen-trainer Faber kiest voor een 4-2-3-1-formatie. Veldwijk fungeert als diepe spits en daarachter staan van links naar rechts staan Doan, Mimoun Mahi en Jesper Drost. Heerenveen-coach Streppel kiest voor een 4-3-3-opstelling waarbij Martin Ødegaard vanaf rechts in een vrije rol zal spelen. 

Vermoedelijke opstelling FC Groningen: Padt; Te Wierik, Reijnen, Larsen, Warmerdam; Bacuna, Jenssen; Drost, Mahi, Doan; Veldwijk.

Vermoedelijke opstelling SC Heerenveen: Hahn; Dumfries, Hoegh, Van Aken, Woudenberg; Schaars, Thorsby, Kobayashi; Ødegaard, Reza, Zeneli.

Overzicht

Reacties (16)

  • Avatar
    4free - 12 augustus 2017 om 18:58

    Waarom is er nog geen vervanger voor Thorsby? Is dit het lieverdje van Streppel? Iedereen ziet dat deze jongen veel te kort komt, waarom ziet Streppel dat zelf niet in? Nu zijn er vast weer mensen die zeggen dat hij werklust heeft, maar hij kan geen bal overspelen, creëert geen kansen en kan niet scoren.

  • Avatar
    gekko - 12 augustus 2017 om 19:18
    4free zegt:

    Waarom is er nog geen vervanger voor Thorsby? Is dit het lieverdje van Streppel? Iedereen ziet dat deze jongen veel te kort komt, waarom ziet Streppel dat zelf niet in? Nu zijn er vast weer mensen die zeggen dat hij werklust heeft, maar hij kan geen bal overspelen, creëert geen kansen en kan niet scoren.

    Vaker gezegd. Met Van Amersfoort heb je veel meer voetbal in je ploef en kin je een tegenstander kapot spelen. Thorsby is een harde werker maad als voetballer veel minder. Onbegrijpelijk.

  • Avatar
    superfrysk - 12 augustus 2017 om 19:19

    Reza ja Tuurlijk ???, een lange spits voorin nee ...maar ja (ik die al vanaf 1979 bij SC H komt zal wel een grote mond krijgen) brede rug.

  • Avatar
    Heerenv1 - 12 augustus 2017 om 19:33
    4free zegt:

    Waarom is er nog geen vervanger voor Thorsby? Is dit het lieverdje van Streppel? Iedereen ziet dat deze jongen veel te kort komt, waarom ziet Streppel dat zelf niet in? Nu zijn er vast weer mensen die zeggen dat hij werklust heeft, maar hij kan geen bal overspelen, creëert geen kansen en kan niet scoren.

    Hopen dat hij er 2 in schiet morgen!!

  • Avatar
    igor - 12 augustus 2017 om 19:33

    Tweede helft Van Amersfoort er alsnog in en dan gaat het draaien

  • Avatar
    Friesland - 12 augustus 2017 om 21:16

    Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat Dennis Johnsen geen speeltijd heeft gekregen bij Heerenveen, heeft Streppel dit kunstje ook al niet geflikt bij Willem 2 met Frenkie de Jong ?
    Met deze opstelling ben ik het niet eens, en vrees dan ook het ergste voor morgen tegen Groningen

  • Avatar
    FrisianPride - 12 augustus 2017 om 21:29

    Zal Marco Rojas op de bank plaatsnemen?

  • Avatar
    feanfan 2015 - 12 augustus 2017 om 21:41

    Jammer dat Heerenveen altijd onbekende spelers haalt, zie kuwas ook wel graag komen

  • Avatar
    Ronald1993 - 12 augustus 2017 om 21:45
    feanfan 2015 zegt:

    Jammer dat Heerenveen altijd onbekende spelers haalt, zie kuwas ook wel graag komen

    Meneer Kuwas voelt zich te groot voor Heerenveen, laat hem maar lekker bij Heracles.

  • Avatar
    vries153 - 13 augustus 2017 om 01:53
    feanfan 2015 zegt:

    Jammer dat Heerenveen altijd onbekende spelers haalt, zie kuwas ook wel graag komen

    Jammer dat je het nieuws niet volgt Kuwas heeft 2x aangegeven zich te goed te voelen voor Heerenveen en Heerenveen niet als een stap omhoog te zien.

  • Avatar
    ebiede - 13 augustus 2017 om 09:05
    Friesland zegt:

    Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat Dennis Johnsen geen speeltijd heeft gekregen bij Heerenveen, heeft Streppel dit kunstje ook al niet geflikt bij Willem 2 met Frenkie de Jong ?
    Met deze opstelling ben ik het niet eens, en vrees dan ook het ergste voor morgen tegen Groningen

    Dit soort opmerkingen, geeft aan dat je situatie niet kent! Johsen zou vandaag in de basis staan, check je feiten voordat je iets roept.



    Over johsen wil niet verlengen, je kan meer dan 2 miljoen ontvangen, dan is dat niet te weigeren voor Heerenveen.

  • Avatar
    Mackan68 - 13 augustus 2017 om 12:28
    ebiede zegt:

    Dit soort opmerkingen, geeft aan dat je situatie niet kent! Johsen zou vandaag in de basis staan, check je feiten voordat je iets roept.



    Over johsen wil niet verlengen, je kan meer dan 2 miljoen ontvangen, dan is dat niet te weigeren voor Heerenveen.

    Ik denk dat je het qua Johnsen echt mis hebt. Als hij zou starten in de basis dan had Zeneli de afgelopen wedstrijden niet in de basis gestaan. Sinds het steeds duidelijker werd dat Dennis zou vertrekken is er geen beroep meer op hem gedaan voor de basis. Verder is hij afgelopen week, volgens mij op donderdag eerder bij de training vertrokken vanwege een blessure.

  • Avatar
    DIABY2 - 13 augustus 2017 om 12:43
    Mackan68 zegt:

    Ik denk dat je het qua Johnsen echt mis hebt. Als hij zou starten in de basis dan had Zeneli de afgelopen wedstrijden niet in de basis gestaan. Sinds het steeds duidelijker werd dat Dennis zou vertrekken is er geen beroep meer op hem gedaan voor de basis. Verder is hij afgelopen week, volgens mij op donderdag eerder bij de training vertrokken vanwege een blessure.

    Klopt idd, ik was woensdag daar, toen vertrok hij met een blessure al redelijk vroeg van het veld

  • Avatar
    ebiede - 13 augustus 2017 om 13:12

    Streppel heeft aangegeven dat hij zou spelen.. tenminste dat het zeer waarschijnlijk was

  • Avatar
    Mackan68 - 13 augustus 2017 om 14:02
    ebiede zegt:

    Streppel heeft aangegeven dat hij zou spelen.. tenminste dat het zeer waarschijnlijk was

    Dat hij dit seizoen speeltijd zou gaan krijgen. Niet dat hij tegen Groningen in de basis zou staan. Dan had Dennis echt de laatste oefenwedstrijden ook wel in de basis gespeeld. Maar zoals ik zei, de aanstaande trasfer van Johnsen zal daar mee te maken hebben gehad. Dat Streppel in de voorbereiding meer veelbelovends van Zeneli heeft gezien dan van Johnsen weiger ik eigenlijk te geloven. Als dat wel het geval zou zijn is het beter dat hij zo snel mogelijk bij ons vertrekt.

  • Avatar
    Heerenv1 - 13 augustus 2017 om 18:55
    Heerenv1 zegt:

    Hopen dat hij er 2 in schiet morgen!!

    Ik had de TOTO in moeten vullen!!

Nieuwe media

-->