'Gespannen sfeer' bij SC Heerenveen: ''Ze voeren een defensief beleid''

12 augustus 2017 om 14:14 | Bron: Leeuwarder Courant 'Gespannen sfeer' bij SC Heerenveen: ''Ze voeren een defensief beleid''

Vergeleken met concurrent FC Groningen (10.065 seizoenskaarten) doet SC Heerenveen het momenteel nog redelijk met 13.324 verkochte abonnementen. Volgens Leeuwarder Courant-journalist Sander de Vries hebben de Friezen in de voorbereiding op het nieuwe seizoen een flink aantal kansen op clubpromotie laten liggen.

"Heerenveen benut niet de uitgelezen kansen om zichzelf aan de supporters te tonen. Voor een club die zegt dicht bij zijn eigen achterban te staan, voert Heerenveen momenteel een gesloten en defensief beleid", stelt De Vries in zijn analyse. "Door de buitenlandse trips weet vrijwel niemand hoe goed deze selectie is. Geen letter communiceerde de club van de oefenwedstrijd tegen Genoa."

"Interviewaanvragen verlopen stroef of blijken na toezegging toch niet mogelijk", vervolgt De Vries. "Verder was de training vrijdag besloten en wilde Streppel in aanloop naar het duel met FC Groningen zijn spelers zoveel mogelijk bij de media weghouden. Soepel en ontspannen gaat het allesbehalve en dan moet de competitie nog beginnen."

Volgens De Vries is het de vraag of de club eigenlijk wel zin heeft in het nieuwe seizoen: "De voetballers moeten morgen het antwoord geven." Na de openingsouverture tegen FC Groningen, volgen achtereenvolgens duels met Heracles Almelo (thuis) en ADO Den Haag (uit), waarna er weer een interlandweekend volgt.

Overzicht

Reacties (17)

  • Avatar
    Samir Fazli - 12 augustus 2017 om 14:20

    Min cambuursupportertje die de vries, doet er alles aan om Heerenveen in een kwaad daglicht te stellen

  • Avatar
    Stampotboerenkool - 12 augustus 2017 om 14:25

    Sander moet gewoon even de bier league bekijken daar zit zijn lievelings amateur clubje ook

  • Avatar
    maciesz - 12 augustus 2017 om 14:29

    Klinkt als iemand die zijn zin niet kreeg (waarschijnlijk een interview) en dan nu probeert terug te slaan. Korreltje zout als je het mij vraagt.

  • Avatar
    Geri - 12 augustus 2017 om 14:29

    Wel heel grappig hij zegt eigenlijk dat ie van niets weet omdat alles besloten is maar toch weet ie te melden dat er een gespannen sfeer is. Dat noem ik sfeermakerij

  • Avatar
    Struisvogel - 12 augustus 2017 om 14:40

    Lachwekkend stuk, er is weinig te melden dus creëren we zelf maar (negatief) nieuws. Omdat de club weinig zin heeft om te reageren... Wat een dikke onzin dit en ik verdenk deze De Vries er van enige sympathieën te hebben voor een andere Friese club. Pure stemmingmakerij en misschien moet deze man voortaan zich gewoon houden bij de Cambuur-stukjes.

  • Avatar
    beppy - 12 augustus 2017 om 14:40

    Ach het jongetje is er maar druk mee... het schrijven maakt op mij geen enkele indruk...

  • Avatar
    GestrektBeen - 12 augustus 2017 om 15:00

    Op de officiel website stond anders wel degelijk een verslag van de wedstrijd tegen Genua.

    Vraag is dus; is Sander de Vries een vreselijk onbekwame "journalist" of een leugenaar?
    Of misschien wel allebei?

  • Avatar
    gekko - 12 augustus 2017 om 15:04

    Ga eens kijken bij een oefenwedstrijd in Bakhuizen of Witmarsum. Toegankelijker kun je het niet krijgen.

  • Avatar
    BrianVDB - 12 augustus 2017 om 15:11

    Wat een sukkeltje

  • Avatar
    vak17 - 12 augustus 2017 om 15:52

    Die stukjesschrijvers moeten van hun hoofdredacteur een stukje van minimaal zoveel woorden inleveren, ze leven op stukbasis , zijn echte broodschrijvers geworden , objectiviteit is een vies woord en dan krijg je dit soort minkukels..
    Als ze dan ook nog eens voor de cambuurkrant schrijven is het helemaal bingo.

    En doorrrr....

  • Avatar
    Arjeen - 12 augustus 2017 om 16:29

    Jammer hè de vries. Maakt mij niet uit hoe of wat streppel en de spelers doen. Als ze morgen de 3 punten mee naar huis nemen vind ik alles prima. En als de vries pesten daarbij hoort geen probleem.

    Volgens mij probeert hij een gespannen sfeer te creëren.

  • Avatar
    Mackan68 - 12 augustus 2017 om 17:18
    GestrektBeen zegt:

    Op de officiel website stond anders wel degelijk een verslag van de wedstrijd tegen Genua.

    Vraag is dus; is Sander de Vries een vreselijk onbekwame "journalist" of een leugenaar?
    Of misschien wel allebei?

    Ik heb op de avond van de wedstrijd weinig complimenten gehoord over dat de club doodstil was over deze pot. Helemaal niets, terwijl er over het algemeen best redelijk veel getwitterd wordt door deze of gene. Vorige zomer vanuit België zelfs een live verslag van een oefenwedstrijd. Dat vinden supporters leuk. Die willen namelijk zo veel mogelijk van de club zien en horen. Of in dit geval lezen. Dan ben je actief bezig je achterban het naar de zin te maken. Je kunt wel altijd zeggen dat je het stadion vol wilt hebben, maar de daden zijn er niet altijd naar.
    Maar Sander z'n uitspraak over dat de club defensief beleid voert klopt wel. Hahn voor Mulder, Woudenberg voor Bijker, Hoegh voor st. Juste en Dumfries voor Marzo.... Allemaal defensieve versterkingen ;-)

  • Avatar
    Ooit kampioen - 12 augustus 2017 om 18:29

    Hij heeft best een punt. Genoa was een aanfluiting
    Eerst een oefenwedstrijd aankondigen in het ALS en vervolgens geen enkele aandacht schenken tijdens de wedstrijd op twitter. En kom op, Streppel is niet van de verrasssingen dus iedereen weet de opstelling wel. Waarom dan ineens besloten trainen. Het komt wel erg gesloten en weinig supportersonvriendelijk over.

  • Avatar
    vries153 - 13 augustus 2017 om 05:00
    Ooit kampioen zegt:

    Hij heeft best een punt. Genoa was een aanfluiting
    Eerst een oefenwedstrijd aankondigen in het ALS en vervolgens geen enkele aandacht schenken tijdens de wedstrijd op twitter. En kom op, Streppel is niet van de verrasssingen dus iedereen weet de opstelling wel. Waarom dan ineens besloten trainen. Het komt wel erg gesloten en weinig supportersonvriendelijk over.

    komop zeg de training was tot en met donderdag gewoon te bezoeken , Streppel kiest er voor 2 dagen besloten te trainen wat is daar mis mee .

    Of ben jij iemand die geniet van de onrust ofzo .

    Supporter onvriendelijk me reet je kunt van alle trainingen tijdens de derby 1 of 2 dagen niet kijken goh wat erg de rest van alle trainingsdagen dit jaar is het sportpark gewoon open.

    Het handjevol wat wel elke dag komt opdagen kan eens een dag niet binnen komen jammer maar dat kan gebeuren.

    Dat je mee gaat lullen met een journalist met duidelijk een ego die gekrenkt is vind ik merkwaardig.

  • Avatar
    Mackan68 - 13 augustus 2017 om 08:34

    Ik ben benieuwd of goed aanvallend voetbal en winstpartijen in de 1e reeks van 3-4 wedstrijden het aantal verkochte seizoenkaarten richting de 15 duizend kan doen oplopen. Verlies je hier weer een aantal van dan ben je de verloren supporters definitief kwijt. Streppel en spelers, dat jullie even weten waar het om gaat!

  • Avatar
    Ooit kampioen - 13 augustus 2017 om 12:01

    Haha Vries153 Wat een frustratie jongen. Kritiek op de club. Help.... Hulp nodig?

  • Avatar
    vries153 - 13 augustus 2017 om 13:40
    Ooit kampioen zegt:

    Haha Vries153 Wat een frustratie jongen. Kritiek op de club. Help.... Hulp nodig?

    nee totaal niet eigenlijk en over frustratie gesproken jou bericht zit eerder vol met frustratie en gejammer

Nieuwe media

-->