Streppel: ''We zouden liever morgen dan overmorgen beginnen''

11 augustus 2017 om 20:57 | Bron: Omrop Fryslân Streppel: ''We zouden liever morgen dan overmorgen beginnen''

SC Heerenveen is al wekenlang bezig met de voorbereiding op het nieuwe seizoen en zondag mag het dan eindelijk weer gebeuren. Trainer Jurgen Streppel kijkt uit naar de Derby van het Noorden tegen FC Groningen en lijkt het opvallende vertrek van Dennis Johnsen naar Ajax al helemaal verwerkt te hebben.

"We zijn blij dat de voorbereiding er na zeven weken op zit en dat we lekker naar Groningen mogen. Iedereen kijkt er naar uit om een wedstrijd om het echie te spelen", aldus Streppel tegenover Omrop Fryslân. "We zijn ontzettend fit. We hebben morgen nog een training maar we zijn fit uit de voorbereiding gekomen. Dat biedt hoop en de mensen kunnen wel wat verwachten. We zouden liever morgen dan overmorgen beginnen."

Het vertrek van Dennis Johnsen naar Ajax kan daar voor Streppel geen verandering in brengen. "Ik wist natuurlijk al weken dat er wat speelde. Dus daar houd je in je keuzes ook wel rekening mee in de voorbereiding. Het is gisteren in een stroomversnelling geraakt. Ik wens Dennis veel succes en ik denk dat hij bij Ajax een mooie toekomst tegemoet gaat."

"Je weet dat als je in Nederland werkt, dat je spelers gaat kwijtraken aan een hoger niveau. Of dat dan Ajax is naar een grotere club of van Heerenveen naar Ajax.. Daar kun je alleen maar trots op zijn. Het is jammer dat hij niet vaak hier in het eerste heeft gespeeld. Maar het is een heel groot talent en ik vind dat je als Heerenveen zijnde daar gewoon trots op moet zijn", besluit Streppel.

Vermoedelijke opstelling: Hahn; Dumfries, Hoegh, Van Aken, Woudenberg; Schaars, Thorsby, Kobayashi; Ødegaard, Reza, Zeneli.

Overzicht

Reacties (9)

  • Avatar
    igor - 11 augustus 2017 om 21:15

    Jammer dan dat we dit heel grote talent niet meer hebben mogen zien spelen vorig seizoen de tweede seizoenshelft! Wij zitten straks met Larsson opgescheept en de betere vervanger is al weg.

  • Avatar
    Leeuwfean - 11 augustus 2017 om 21:29

    Heel jammer dat we hem niet voor onze club zien spelen maar toen ie niet bij wilde tekenen was het voor mij al duidelijk al had ik het niet eerder dan de winterstop verwacht.

  • Avatar
    Stampotboerenkool - 11 augustus 2017 om 21:55

    Mihajlovic denk ik inplaats van Zeneli en dan Zeneli invallen en dan Rojas invallen voor odegaard

  • Avatar
    Ooit kampioen - 11 augustus 2017 om 21:58

    Zeneli en Thorsby. Streppel, Streppel, Streppel....

  • Avatar
    Stampotboerenkool - 11 augustus 2017 om 22:03

    Niet dat thorsby echt een slechte speler is maan je kan toch veel beter van Amersfoort er neer zetten en dan thorsby als invaller gebruiken Maarja ik zit ook zo van wat moet die thern als die terug komt prima speler maar streppel legt er gewoon geen vertrouwen in ik zie dan veel liever thern staan op de plek waar thorsby dan hoort te staan

  • Avatar
    Leeuwfean - 11 augustus 2017 om 22:48

    Veel te weinig sorend vermogen in de aanval, heb er een hard hoofd in. Reza zal Larsson missen en de middenvelders kunnen nauwelijks een doelpunt maken.

  • Avatar
    spitsvogel - 11 augustus 2017 om 23:20

    Vreemd!!! Strepel vond Johnson een zeer groot talent dat meer had moeten spelen. Dat had hijzelf kunnen regelen vorig seizoen. Ben voor zondag zeer sceptisch met dit middenveld en aanval.

  • Avatar
    Mackan68 - 12 augustus 2017 om 04:55
    Stampotboerenkool zegt:

    Niet dat thorsby echt een slechte speler is maan je kan toch veel beter van Amersfoort er neer zetten en dan thorsby als invaller gebruiken Maarja ik zit ook zo van wat moet die thern als die terug komt prima speler maar streppel legt er gewoon geen vertrouwen in ik zie dan veel liever thern staan op de plek waar thorsby dan hoort te staan

    Als je kunt kiezen tussen Pelle of Morten kies je voor Pelle. Als je kunt kiezen uit Simon, Pelle of Morten kies je voor die volgorde. Streppel gaat door er een zooitje van te maken. Kijk nu al uit naar zijn laatste wedstrijd bij ons. Hij snapt er geen bal van!!

  • Avatar
    Struisvogel - 12 augustus 2017 om 11:18
    igor zegt:

    Jammer dan dat we dit heel grote talent niet meer hebben mogen zien spelen vorig seizoen de tweede seizoenshelft! Wij zitten straks met Larsson opgescheept en de betere vervanger is al weg.

    Als MIhajlovic er de komende maanden geregeld eentje inzwiept en de backs kapot maakt met geniale acties zijn we die Johnsen met zijn misplaatste grootheidswaanzin ook direct vergeten. Ik hoop het.

Nieuwe media

-->