''We hebben er alles aan gedaan om Dennis Johnsen te behouden''

11 augustus 2017 om 14:14 | Bron: SC Heerenveen ''We hebben er alles aan gedaan om Dennis Johnsen te behouden''

SC Heerenveen heeft bevestigd dat Dennis Johnsen per direct naar Ajax vertrekt. De negentienjarige vleugelaanvaller, die in de voorbereiding een prima indruk achterliet, vertrekt vandaag voor een medische keuring naar Amsterdam.

Johnsen leek dit seizoen op weg naar zijn doorbraak bij SC Heerenveen, maar de Noor vertrekt zonder maar één competitiewedstrijd in het eerste elftal gespeeld te hebben. Hij had nog een eenjarig contract in het Abe Lenstra Stadion, maar wilde zijn verbintenis niet verlengen.

"Het is enorm jammer dat een talent als Dennis vertrekt, nog voordat hij zijn debuut heeft gemaakt", reageert technisch manager Gerry Hamstra op de officiële website van SC Heerenveen. "Als club hebben we er alles aan gedaan om hem te behouden, maar helaas bleek dit niet mogelijk. Hoewel we hem liever langer in Friesland hadden zien spelen, wensen wij hem het allerbeste toe bij Ajax."

Overzicht

Reacties (24)

  • Avatar
    bosse - 11 augustus 2017 om 14:24

    Tja.... eeuwig zonde. Maar zo zou Rosenborg zich destijds ook hebben gevoeld. Scouting heeft prima werk geleverd, kan Ajax nog van leren.



    Maar nu ga ik er stiekem wel vanuit dat er een nieuwe aankoop gaat volgen.

  • Avatar
    Meertje - 11 augustus 2017 om 14:28

    Zonde, maar beter twee miljoen in het handje dan over een jaar gratis de deur uitlopen.

  • Avatar
    Bonifatius - 11 augustus 2017 om 14:30
    bosse zegt:

    Tja.... eeuwig zonde. Maar zo zou Rosenborg zich destijds ook hebben gevoeld. Scouting heeft prima werk geleverd, kan Ajax nog van leren.



    Maar nu ga ik er stiekem wel vanuit dat er een nieuwe aankoop gaat volgen.

    Eerst Larsson verkopen

  • Avatar
    hiddeboi23 - 11 augustus 2017 om 14:33

    Lesje voor volgend seizoen...bestel pas een shirt van een speler als de transferperiode is gesloten :')

  • Avatar
    bennieeee - 11 augustus 2017 om 14:34

    Kadioglu proberen nu ?

  • Avatar
    bosse - 11 augustus 2017 om 14:35
    Bonifatius zegt:

    Eerst Larsson verkopen

    Dat gaat ook nog wel gebeuren. Maar aangezien Johnsen de aangewezen opvolger was, zal ee dus een opvolger voor de opvolger moeten komen.



    Hoop trouwens voor Johsen dat zijn keuze beter uitpakt dan de Keuze van gudnundson destijds voor psv.



    Spelers die bij ons in de basis hadden gespeeld kiezen voor minuten in de JL. Doodzonde.

  • Avatar
    Albert - 11 augustus 2017 om 14:36
    hiddeboi23 zegt:

    Lesje voor volgend seizoen...bestel pas een shirt van een speler als de transferperiode is gesloten :')

    Succes met het kopen van een nieuw shirt! :-)

  • Avatar
    antine42 - 11 augustus 2017 om 14:38

    Waardeloos dit. Tevens een les die Hamstra zich mag aantrekken. Deze jonge had nog maar een 1 jarig contract, had hem eind afgelopen seizoen laten verlengen, had de wereld er anders uit gezien. Nu wil hij niet meer omdat clubs als Ajax zich al melden. Je bent gewoon te laat Hamstra.

  • Avatar
    Albert - 11 augustus 2017 om 14:39
    antine42 zegt:

    Waardeloos dit. Tevens een les die Hamstra zich mag aantrekken. Deze jonge had nog maar een 1 jarig contract, had hem eind afgelopen seizoen laten verlengen, had de wereld er anders uit gezien. Nu wil hij niet meer omdat clubs als Ajax zich al melden. Je bent gewoon te laat Hamstra.

    Weet je wat jij zou moeten doen. Je moet voor jezelf beginnen.





    Ga naar kvk.nl



    Succes!

  • Avatar
    Bonifatius - 11 augustus 2017 om 14:40
    antine42 zegt:

    Waardeloos dit. Tevens een les die Hamstra zich mag aantrekken. Deze jonge had nog maar een 1 jarig contract, had hem eind afgelopen seizoen laten verlengen, had de wereld er anders uit gezien. Nu wil hij niet meer omdat clubs als Ajax zich al melden. Je bent gewoon te laat Hamstra.

    Hij wilde niet verlengen . Dit kun je Hamstra niet aanrekenen.

  • Avatar
    antine42 - 11 augustus 2017 om 14:43
    Bonifatius zegt:

    Hij wilde niet verlengen . Dit kun je Hamstra niet aanrekenen.

    Blijf van mening dat je dit soort talenten ook niet eerst moet laten schijnen voordat je ze verlengen wil. 1 jaar voor eind datum contract en wel laten meedoen met het eerste is dan toch een risico? Lijkt mij dat ze vorig jaar ook al konden zien dat dit een talent is?

  • Avatar
    WestFrisian - 11 augustus 2017 om 14:45
    antine42 zegt:

    Waardeloos dit. Tevens een les die Hamstra zich mag aantrekken. Deze jonge had nog maar een 1 jarig contract, had hem eind afgelopen seizoen laten verlengen, had de wereld er anders uit gezien. Nu wil hij niet meer omdat clubs als Ajax zich al melden. Je bent gewoon te laat Hamstra.

    Gelukkig weet jij precies hoelang Hamstra al bezig was met het verlengen van zijn contract. Tevens zit Ajax niet pas sinds vorig week achter hem aan, maar al een jaar lang. Dit is helaas het lot van subtopclub ten opzichte van een topclub. Kijk maar eens wat Ajax elk jaar bij AZ weg haalt, dat gaat soms over halve jeugdselecties. Die 2 miljoen nu vangen en investeren in jeugdspelers die hier de 1ste selectie willen halen.

  • Avatar
    Heerenv1 - 11 augustus 2017 om 14:52

    Ik hoop dat er een heel dik doorverkooppercentage bij in zit.. helemaal met jeugdspelers lijkt me dit nodig.. 25% zou prima zijn

  • Avatar
    bosse - 11 augustus 2017 om 14:53
    antine42 zegt:

    Blijf van mening dat je dit soort talenten ook niet eerst moet laten schijnen voordat je ze verlengen wil. 1 jaar voor eind datum contract en wel laten meedoen met het eerste is dan toch een risico? Lijkt mij dat ze vorig jaar ook al konden zien dat dit een talent is?

    Een vijfjarig contract voor een talent dat zich vervolgens niet bewijst is ook een risico.



    Spelers hebben nou eenmaal geen loyaliteit voor de club meer. Als de zaakwaarnemer geld ruikt ben je als club gewoon de sjaak.



    Kijk naar gudmondson, basacikoglu, ziyech, sinkgraven en al die andere voorbeelden. Er zijn niet veel jeugdspelers meer van sat niveau die net als Narsingh eerst willen slagen bij ons.



    Het zelfde overkomt utrecht , az en andere subtoppers. Het geld van o.a. Ajax is belangrijker.

  • Avatar
    Fean Che - 11 augustus 2017 om 14:55
    antine42 zegt:

    Blijf van mening dat je dit soort talenten ook niet eerst moet laten schijnen voordat je ze verlengen wil. 1 jaar voor eind datum contract en wel laten meedoen met het eerste is dan toch een risico? Lijkt mij dat ze vorig jaar ook al konden zien dat dit een talent is?

    Jij had het in ieder geval nog niet gezien dat hij een groot talent was..

    Zoals WestFrisian aangeeft zat Ajax echt niet pas sinds een week achter hem aan en proberen wij ook niet pas sinds twee weken zijn contract te verlengen.
    Wees blij dat we een absurd bedrag van 2 miljoen voor een jeugdspeler krijgen. Ik had je wel willen zien wanneer hij volgend jaar transfervrij was vertrokken.

  • Avatar
    Ooit kampioen - 11 augustus 2017 om 15:12

    Groot gelijk Antine42. Hamstra is te laat! Groot talent. Ze hebben lopen slapen.

  • Avatar
    Maartoch - 11 augustus 2017 om 15:15
    Ooit kampioen zegt:

    Groot gelijk Antine42. Hamstra is te laat! Groot talent. Ze hebben lopen slapen.

    Blijkbaar snappen jullie niet dat je iemand niet kan dwingen een contract te tekenen.

  • Avatar
    FrisianX- - 11 augustus 2017 om 15:20
    hiddeboi23 zegt:

    Lesje voor volgend seizoen...bestel pas een shirt van een speler als de transferperiode is gesloten :')

    Haha, totdat het een wereldspeler wordt. Dan heb jij een SCH shirt met Johnsen erop :p

  • Avatar
    Ninadj14 - 11 augustus 2017 om 15:22
    bosse zegt:

    Tja.... eeuwig zonde. Maar zo zou Rosenborg zich destijds ook hebben gevoeld. Scouting heeft prima werk geleverd, kan Ajax nog van leren.



    Maar nu ga ik er stiekem wel vanuit dat er een nieuwe aankoop gaat volgen.

    Ik denk het niet. Wel denk ik dat het nu bijna zeker is dat Odegaard rechtsbuiten gaat spelen nu. Rojas back up. En dan Zeneli en Mihajlovic links. We hebben alsnog 4 buitenspelers dus er hoeft geen buitenspeler te komen. Zit nog wel te hopen op een centrale verdediger

  • Avatar
    bosse - 11 augustus 2017 om 15:23
    Maartoch zegt:

    Blijkbaar snappen jullie niet dat je iemand niet kan dwingen een contract te tekenen.

    Sommige denken dat spelers hersenloos zijn en die je een contract onder de neus duwt die ze vervolgens in alle vreugde tekenen.



    Ze denken ook dat er maar 1 partij betrokken is bij de onderhandelingen, namelijk de club.



    En daarom snappen zij niet dat het kan gebeuren dat een speler niet bijtekend.



    Het was altijd zo dat je een 1 jarig contract moest verlengen om tegen te gaan dat iemand na een jaar transfervrij vertrekt. Nu vinden sommige fans dat je een tweejarig contract moet verlengen omdat een speler over twee jaar transfervrij kan vertrekken! Wat is de volgende stap. Zorgen dat alle spelers minimaal een vijfjarigcontravt hebben?

Nieuwe media

-->