BREAKING | Johnsen naar Ajax: SC Heerenveen ontvangt miljoenen

11 augustus 2017 om 13:53 | Bron: Omrop Fryslân / SC Heerenveen BREAKING | Johnsen naar Ajax: SC Heerenveen ontvangt miljoenen

Dennis Johnsen vertrekt naar Ajax, zo weet Omrop Fryslân-verslaggever Roelof de Vries te melden op Twitter. SC Heerenveen zou circa twee miljoen euro ontvangen voor de vleugelaanvaller, die een uitstekende indruk maakte in de voorbereiding.

Johnsen leek lange tijd de ideale opvolger van Sam Larsson, die waarschijnlijk ook nog voor 31 augustus vertrekt bij de club uit Friesland. Ajax had de Noorse vleugelaanvaller echter ook al lange tijd op het verlanglijstje staan en de club uit Amsterdam lijkt nu door te pakken.

SC Heerenveen en Ajax hebben de overeenkomst echter nog niet bevestigd. Als Johnsen daadwerkelijk vertrekt, heeft trainer Jurgen Streppel met Arber Zeneli, Nemanja Mihajlovic, Marco Rojas, Martin Ødegaard en eventueel Sam Larsson nog vijf spelers over die als vleugelaanvaller uit de voeten kunnen. 

UPDATE | 14:09 uur: SC Heerenveen heeft de overgang van Johnsen naar Ajax inmiddels bevestigd op haar officiële website. De Noor had een aflopend contract en wilde die volgens de Friezen niet verlengen. Op voorbehoud van een medische keuring tekent hij vanmiddag een meerjarig contract in Amsterdam.

Overzicht

Reacties (59)

  • Avatar
    Wessel - 11 augustus 2017 om 13:58

    Weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Had liever van hem genoten in het shirt van Heerenveen..

    Edit: Als hij niet wilde verlengen en volgend jaar gratis de deur uit zou lopen is 2 miljoen (+eventuele doorverkoop etc) prima bedrag. Hoop voor hem op het beste bij (jong) Ajax.

  • Avatar
    surhuizum - 11 augustus 2017 om 13:59

    Had het al zien aankomen. 2mil is veel geld maar een zeer slechte zet dit.

  • Avatar
    bouma1979 - 11 augustus 2017 om 14:01

    ai... wat jammer dit. Ik hoop oprecht voor hem dat hij bij Ajax slaagt, maar dit kan wel eens een gevalletje worden a la Bilal

  • Avatar
    FeanYme - 11 augustus 2017 om 14:01

    Ajax is een koopclub bah..

  • Avatar
    Lukie - 11 augustus 2017 om 14:02

    En nu!!

  • Avatar
    bosse - 11 augustus 2017 om 14:04

    Dit hoop ik oprecht niet. Als is 2 miljoen veel geld voor een jeugdspeler met een 1 jarig contract zonder enig ervaring op niveau.

  • Avatar
    Abel Endstra - 11 augustus 2017 om 14:04

    Godver...

  • Avatar
    conimex - 11 augustus 2017 om 14:04

    Sh.t !!!!! Over een jaar krijg je er het veelvoudige voor !

  • Avatar
    markdark - 11 augustus 2017 om 14:04

    Jammer, had hem wel even willen zien in de hoofdmacht. Maar snap dat Ajax hem nu al koopt en het bedrag is mooi voor Heerenveen.

  • Avatar
    superfrysk - 11 augustus 2017 om 14:04

    GVD Hamster, hou nou je selectie bij elkaar. Weer die brandblussers

  • Avatar
    antine42 - 11 augustus 2017 om 14:06

    Dit is niet te hopen!! Een fantastische speler, met een nieuw contract kan hij hier schijnen in ons stadion en levert hij 4x zoveel op. Enorm teleurgesteld in hamstra als dit waar is!

  • Avatar
    Koning3oog.com - 11 augustus 2017 om 14:06

    Erg jammer, maar als hij niet wou bijtekenen, is dit natuurlijk logisch.

  • Avatar
    lauwietje - 11 augustus 2017 om 14:08

    eeuwig zonde dit.. Johnson had lekker zn contract moeten verlengen, lekker veel minuten maken bij heerenveen. want het zit er dik in dat die dit seizoen gaat verpieteren bij jong ajax in de jl..

  • Avatar
    buly - 11 augustus 2017 om 14:10

    Waarschijnlijk veels te laat geweest met het openbreken van zijn contract. Een jaar geleden had je al kunnen zien dat deze jongen ontzettend veel potentie heeft. Een moment waar Ajax waarschijnlijk nog niet zo concreet was als nu. Nu hebben ze denk ik zelf Omrop Fryslan maar ingeschakeld om het transferbedrag in de media te brengen om de achterban gerust te stellen.

  • Avatar
    Directrood - 11 augustus 2017 om 14:12

    Zal wel niet willen verlengen.

    Dan is dit logisch.

    Hoe meer miljoenen des te beter voor een ( nog) niet basis speler.

  • Avatar
    WestFrisian - 11 augustus 2017 om 14:12

    Volgens mij snappen sommige mensen niet wat de situatie was/is rond deze speler. Heerenveen heeft meerdere malen geprobeerd om zijn contract te verlengen, maar meneer Johnson wou liever zijn contract uitzitten om vervolgens volgend jaar transfervrij een stap te kunnen maken. Tuurlijk had Heerenveen hem liever gehouden, maar ik snap ook dat ze een speler met een éénjarig contract die niet wil bijtekenen verkopen. Hoe zonde dat ook is..

  • Avatar
    Ronald1993 - 11 augustus 2017 om 14:13
    buly zegt:

    Waarschijnlijk veels te laat geweest met het openbreken van zijn contract. Een jaar geleden had je al kunnen zien dat deze jongen ontzettend veel potentie heeft. Een moment waar Ajax waarschijnlijk nog niet zo concreet was als nu. Nu hebben ze denk ik zelf Omrop Fryslan maar ingeschakeld om het transferbedrag in de media te brengen om de achterban gerust te stellen.

    Las laatst in een reactie van Massi (volgens mij) dat Johnson zelf al een contractaanbieding heeft afgeslagen. Dit loopt dus wel al veel langer en die ventjes uit Amsterdam hebben hem waarschijnlijk zo lekker gemaakt dat hij niet meer wilde verlengen. Dan kan je 2 dingen doen, 2 miljoen pakken of hem na volgend seizoen gratis naar Amsterdam zien vertrekken.

  • Avatar
    loutjuh84 - 11 augustus 2017 om 14:14
    conimex zegt:

    Sh.t !!!!! Over een jaar krijg je er het veelvoudige voor !

    Over een jaar was ie transfervrij..

  • Avatar
    spitsvogel - 11 augustus 2017 om 14:16

    Echt balen dit. Maar het zat er aan te komen toen hij niet wilde verlengen na een kreet van ajax

  • Avatar
    Fean Che - 11 augustus 2017 om 14:16

    Tja, erg jammer maar hij wilde klaarblijkelijk zijn contract niet verlengen. Ajax zal al wel vroeg interesse in hem getoond hebben waardoor hij weg wilde.

    Twee miljoen voor een jeugdspeler met nog niet 1 officiële wedstrijd in het eerste is natuurlijk absurd! Daar kun je geen nee tegen zeggen. Zeker als je er nog een aardig doorverkoop percentage op krijgt (15%).

    Ik hoop dat hij niet verpietert bij de beloften van Ajax.

Nieuwe media

-->