St. Juste op weg naar Feyenoord: ''Verwacht dat Heerenveen zich netjes opstelt''

17 juli 2017 om 14:35 | Bron: RTV Rijnmond en De Telegraaf St. Juste op weg naar Feyenoord: ''Verwacht dat Heerenveen zich netjes opstelt''

Jeremiah St. Juste heeft een persoonlijk akkoord bereikt met Feyenoord. De twintigjarige verdediger wil graag de overstap maken naar de landskampioen, maar is nog wel afhankelijk van SC Heerenveen.

De Friezen moeten namelijk nog wel een akkoord over de transfersom bereiken. St. Juste hoopt op medewerking van SC Heerenveen, dat een miljoenenbedrag kan ontvangen. "Ik verwacht dat Heerenveen zich netjes opstelt. Hij is een kind van de club dat geld op gaat leveren. Ik verwacht dat het goed komt", zegt zijn zaakwaarnemer en broer Joshua St. Juste tegenover RTV Rijnmond.

St. Juste sprak onder meer met Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst en is na dat gesprek helemaal overtuigd. De verdediger doorliep de jeugdopleiding van SC Heerenveen en is nu drie seizoenen basisspeler in het eerste elftal. "Het is nu echt aan de clubs’’, reageert Joshua St. Juste in De Telegraaf. "Hij heeft een heel goed gevoel bij Feyenoord."

Overzicht

Reacties (15)

  • Avatar
    Struisvogel - 17 juli 2017 om 14:41

    De club had St Juste geen toestemming gegeven om te praten wanneer ze hem echt niet van de hand willen doen. Dit komt wel rond, voor een miljoen of 4 ben ik wel tevreden. Doorverkooppercentage erbij en je hebt ook de komende transfers van st Juste nog wat bonusinkomsten.

  • Avatar
    bosse - 17 juli 2017 om 14:44
    Struisvogel zegt:

    De club had St Juste geen toestemming gegeven om te praten wanneer ze hem echt niet van de hand willen doen. Dit komt wel rond, voor een miljoen of 4 ben ik wel tevreden. Doorverkooppercentage erbij en je hebt ook de komende transfers van st Juste nog wat bonusinkomsten.

    Als ik eerlijk ben hoop ik wel op meer dan 4 miljoen. Zit nog veel potentie in st juste. We moeten feyenoord niet te veel winst gunnen. Want ook st juste kan doorgroeien naar een international en dan voor 10 miljoen vertrekken.

  • Avatar
    surhuizum - 17 juli 2017 om 14:49

    Heerenveen en Feyenoord ligt elkaar wel qua transfers en onderhandelingen. Verwacht dus dat dit deze week wel rond komt. En wie weet in een vorm van spelers ruil.

  • Avatar
    superfrysk - 17 juli 2017 om 14:51

    Voor een goed bod en bij het bod van SC H kan het goed komen . Hveen niet niet te ver gaan zakken. F nu geld genoeg dus ....

  • Avatar
    Struisvogel - 17 juli 2017 om 14:52
    bosse zegt:

    Als ik eerlijk ben hoop ik wel op meer dan 4 miljoen. Zit nog veel potentie in st juste. We moeten feyenoord niet te veel winst gunnen. Want ook st juste kan doorgroeien naar een international en dan voor 10 miljoen vertrekken.

    Je moet wel wat realistisch blijven, de verdedigers van de topclubs leveren nog wel een leuke som op maar voor een zwakke subtopper als Heerenveen zal het echt niet snel meer dan de door mij genoemde 4 miljoen worden. Sleept Hamstra er wel veel meer uit dan is dat echt heel knap maar zie Feyenoord dat echt niet betalen. Er is immers ook nog best wel sprake van een afbreukrisico, St Juste heeft zich nog niet helemaal bewezen als steunpilaar en zal waarschijnlijk bij Feyenoord niet zeker zijn van een plek in de basis.

  • Avatar
    feanfan_01 - 17 juli 2017 om 14:53

    Vergeet ook niet dat wij Hahn voor een koopje hebben gekregen... We kunnen ook niet altijd hoog in de boom gaan zitten. Met Hoegh hebben we ook een gratis vervanger. Misschien is 3,5/4 wel een redelijke prijs.



    Ik weet het ook niet met Woudenberg hoor.... Nelom vond ik altijd al slecht en als je als talentvoll jongen, Nelom niet uit de basis kunt spelen...

  • Avatar
    bosse - 17 juli 2017 om 14:57
    Struisvogel zegt:

    Je moet wel wat realistisch blijven, de verdedigers van de topclubs leveren nog wel een leuke som op maar voor een zwakke subtopper als Heerenveen zal het echt niet snel meer dan de door mij genoemde 4 miljoen worden. Sleept Hamstra er wel veel meer uit dan is dat echt heel knap maar zie Feyenoord dat echt niet betalen. Er is immers ook nog best wel sprake van een afbreukrisico, St Juste heeft zich nog niet helemaal bewezen als steunpilaar en zal waarschijnlijk bij Feyenoord niet zeker zijn van een plek in de basis.

    Nee dat snap ik maar als je voor vier mil gaat met evt bonussen dan kom je op max 5 miljoen uit, niet slecht voor een jeugd product. Maar als hij daarna voor 10 miljoen wordt verkocht maakt feyenoord 5 miljoen winst. Die winst mag van mij wel lager.

  • Avatar
    Struisvogel - 17 juli 2017 om 15:01
    bosse zegt:

    Nee dat snap ik maar als je voor vier mil gaat met evt bonussen dan kom je op max 5 miljoen uit, niet slecht voor een jeugd product. Maar als hij daarna voor 10 miljoen wordt verkocht maakt feyenoord 5 miljoen winst. Die winst mag van mij wel lager.

    Zo werkt het in het voetbal. Als Heerenveen zelf een speler van een ander koopt moeten ze dan ook altijd teveel betalen omdat als het een succes wordt ze winst maken?
    Er is gewoon sprake van een marktconforme prijs waar ze op uitkomen en tja, als St Juste zich komend jaar toont als topper zal Feyenoord hem leuk kunnen doorverkopen maar dat is voetbal. Bilal heeft Feyenoord ook miljoenen gekost en die heeft niks laten zien.

    Er is altijd afbreukrisico. De druk van het spelen bij Feyenoord is natuurlijk groot. Bij ons mag alles, daar wordt iedere fout uitvergroot.

  • Avatar
    bosse - 17 juli 2017 om 15:07
    Struisvogel zegt:

    Zo werkt het in het voetbal. Als Heerenveen zelf een speler van een ander koopt moeten ze dan ook altijd teveel betalen omdat als het een succes wordt ze winst maken?
    Er is gewoon sprake van een marktconforme prijs waar ze op uitkomen en tja, als St Juste zich komend jaar toont als topper zal Feyenoord hem leuk kunnen doorverkopen maar dat is voetbal. Bilal heeft Feyenoord ook miljoenen gekost en die heeft niks laten zien.

    Er is altijd afbreukrisico. De druk van het spelen bij Feyenoord is natuurlijk groot. Bij ons mag alles, daar wordt iedere fout uitvergroot.

    Dat klopt als je het hebt over een reserve speler of een speler met een kortlopend contract. Maar nu gaat het om een basisspeler met een contract van 3 jaar. Dan mag je, als verkopende club, boven de marktconforme prijs gaan zitten.

  • Avatar
    Grind17 - 17 juli 2017 om 16:32

    Leuke en tactische woorden van zijn broer 'netjes opstelt', maar ze zullen zich zeker ook zakelijk opstellen grote vriend. Gun het hem nogmaals van harte, maar wel voor de juiste prijs/constructie!

  • Avatar
    Hup Heerenveen - 17 juli 2017 om 16:42
    Grind17 zegt:

    Leuke en tactische woorden van zijn broer 'netjes opstelt', maar ze zullen zich zeker ook zakelijk opstellen grote vriend. Gun het hem nogmaals van harte, maar wel voor de juiste prijs/constructie!

    'netjes opstelt'........ viel mij ook op. Zakelijk afhandelen zou ik zeggen, da's netjes genoeg....!

  • Avatar
    Grind17 - 17 juli 2017 om 16:53
    Hup Heerenveen zegt:

    'netjes opstelt'........ viel mij ook op. Zakelijk afhandelen zou ik zeggen, da's netjes genoeg....!

    Ja precies. Hij heeft zelfs nu gezegd dat hij verwacht dat Jerry morgen al meegaat op trainingskamp. Kan deze beste man even een beetje rustig aandoen? Wat zijn dit voor teksten? Rond het eerst zakelijk af en kom dan naar buiten met een toelichting.

  • Avatar
    Mackan68 - 17 juli 2017 om 17:36

    Als Hamstra hem voor 5 miljoen aan vast bedrag, dus exclusief doorverkooppercentage en solidariteitsbijdrage kan verkopen dan doet hij het prima. Jerry mag dan 3 jaar basisspeler zijn, een stabiele speler achterin is het nog zeker niet. Met z'n domme overtredingen en regelmatige blessures is hij wat mij betreft nog absoluut geen steunpilaar. Hij is nog erg jong dus kan dat de komende seizoen wel worden als hij de druk van een volle Kuip aan kan. Ik gun het Jerry van harte en wens hem al vast veel succes in Rotjeknor. Alleen niet tegen ons uiteraard.
    Het ga je goed Jerry!! Jerry is een Superfries!

  • Avatar
    Hup Heerenveen - 17 juli 2017 om 17:40
    Grind17 zegt:

    Ja precies. Hij heeft zelfs nu gezegd dat hij verwacht dat Jerry morgen al meegaat op trainingskamp. Kan deze beste man even een beetje rustig aandoen? Wat zijn dit voor teksten? Rond het eerst zakelijk af en kom dan naar buiten met een toelichting.

    Hij hoopt dat Heerenveen zich wat mild opstelt, want is waarschijnlijk meer een doodnormale broer dan een echte ervaren zaakwaarnemer

  • Avatar
    Directrood - 17 juli 2017 om 19:45

    Die gaat ook moeilijk doen als Heerenveen teveel vraagt.



    Straks 2 boze spelers.

Nieuwe media

-->