''Het is niet voor niets dat hij vandaag ook weer een half uur speelde''

15 juli 2017 om 17:18 | Bron: Omrop Fryslân ''Het is niet voor niets dat hij vandaag ook weer een half uur speelde''

Lange tijd leek het erop dat SC Heerenveen Almere City-aanvaller Soufyan Ahannach (21) op het oog had als opvolger van Luciano Slagveer, maar inmiddels hebben de Friezen in de eigen jeugd al een vervanger gevonden. De 19-jarige Dennis Johnsen maakt de gehele voorbereiding al een goede indruk en schoot zaterdag tegen NEC de 2-2 tegen de touwen.

Trainer Jurgen Streppel is blij met de ontwikkeling van de jonge Noor, die twee jaar geleden de overstap maakte van Rosenborg. "Of hij misschien wel een basisspeler wordt? Dat zullen we zien, hij maakt een hele gretige en goede indruk. Hij heeft specifieke kwaliteiten, dus we zijn erg blij met hem. Het is een creatieve buitenspeler met scorend vermogen en snelheid."

"Hij is onderdeel van de eerste selectie en het eerste elftal, dus dat betekent automatisch dat hij erbij hoort. Hij is één van de jongens die kan gaan spelen, het is niet voor niets dat hij vandaag ook weer een half uur gespeeld heeft", besluit Streppel, die verder weinig te spreken was over de prestatie van zijn ploeg tegen NEC.

Overzicht

Reacties (16)

  • Avatar
    Feanfan 1992 - 15 juli 2017 om 17:20

    Wat hebben we eigenlijk voor hem betaald

  • Avatar
    Directrood - 15 juli 2017 om 18:20

    Dus je zegt dat diegene die begonnen momenteel je basis is. Uitgezonderd Larsson en St Juste.



    Smidt en Pierrie op de backs :-(

  • Avatar
    Ninadj14 - 15 juli 2017 om 18:24
    Directrood zegt:

    Dus je zegt dat diegene die begonnen momenteel je basis is. Uitgezonderd Larsson en St Juste.



    Smidt en Pierrie op de backs :-(

    Dat zegt hij hier toch niet?

  • Avatar
    Directrood - 15 juli 2017 om 18:29
    Ninadj14 zegt:

    Dat zegt hij hier toch niet?

    Jawel....

  • Avatar
    Mackan68 - 15 juli 2017 om 19:34
    Directrood zegt:

    Jawel....

    Hij zit bij de eerste selectie en dus bij het eerste team. En hij is één van de jongens die kan gaan spelen. Dat is wat anders dan dat hij basisspeler zal zijn van het 1e elftal komend seizoen. Maar van mij mag het. Negens wordt gezegd dat de basis van vandaag ook de basis zal zijn van de 1e competitiewedstrijd. Ik zie hem Reza bijvoorbeeld niet passeren.

  • Avatar
    Directrood - 15 juli 2017 om 19:59
    Mackan68 zegt:

    Hij zit bij de eerste selectie en dus bij het eerste team. En hij is één van de jongens die kan gaan spelen. Dat is wat anders dan dat hij basisspeler zal zijn van het 1e elftal komend seizoen. Maar van mij mag het. Negens wordt gezegd dat de basis van vandaag ook de basis zal zijn van de 1e competitiewedstrijd. Ik zie hem Reza bijvoorbeeld niet passeren.

    Lijkt mij dat Streppel vandaag met zijn sterkste opstelling speelde.

    Buiten Reza, st Juste en Larsson.



    Dus Cavlan weet momemteel dat hij 2e keus is achter Pierie als linksback.

    Wat echt belachelijk is.



    Zo beter uitgelegd, als je goed leest zegt Streppel hetzelfde maar dan anders :-)

  • Avatar
    Struisvogel - 15 juli 2017 om 20:26
    Directrood zegt:

    Lijkt mij dat Streppel vandaag met zijn sterkste opstelling speelde.

    Buiten Reza, st Juste en Larsson.



    Dus Cavlan weet momemteel dat hij 2e keus is achter Pierie als linksback.

    Wat echt belachelijk is.



    Zo beter uitgelegd, als je goed leest zegt Streppel hetzelfde maar dan anders :-)

    Jij bent Cavlan's grootste fan op de linksback maar wat zijn dan de kwaliteiten die hij meebrengt? Hij is voetballend goed maar defensief dramatisch!

  • Avatar
    antine42 - 15 juli 2017 om 21:06
    Directrood zegt:

    Lijkt mij dat Streppel vandaag met zijn sterkste opstelling speelde.

    Buiten Reza, st Juste en Larsson.



    Dus Cavlan weet momemteel dat hij 2e keus is achter Pierie als linksback.

    Wat echt belachelijk is.



    Zo beter uitgelegd, als je goed leest zegt Streppel hetzelfde maar dan anders :-)

    Belachelijk? Cavlan is immers totaal niet goed genoeg. Die moet gewoon weg.

  • Avatar
    Directrood - 15 juli 2017 om 21:15
    antine42 zegt:

    Belachelijk? Cavlan is immers totaal niet goed genoeg. Die moet gewoon weg.

    Volgens u is nix goed en waarom moet hij weg.

  • Avatar
    Directrood - 15 juli 2017 om 21:16
    Struisvogel zegt:

    Jij bent Cavlan's grootste fan op de linksback maar wat zijn dan de kwaliteiten die hij meebrengt? Hij is voetballend goed maar defensief dramatisch!

    Dat ook weer niet, maar geef Cavlan het vertrouwen.

  • Avatar
    antine42 - 16 juli 2017 om 10:06
    Directrood zegt:

    Volgens u is nix goed en waarom moet hij weg.

    Zeker wel.. cavlan en doke zijn alleen de zwakste schakels in het team momenteel. Heb ze in de voorbereiding weer 2 wedstrijden gezien en beide waren ze erg matig. Heb jij ze al zien spelen of basseer jij je mening op? ?

  • Avatar
    Struisvogel - 16 juli 2017 om 10:27
    Directrood zegt:

    Dat ook weer niet, maar geef Cavlan het vertrouwen.

    Je geeft geen antwoord. Waarom is Cavlan onze man op de linksback? Je kan iedereen wel vertrouwen geven maar dat wil niet zeggen dat ze geschikt zijn.

    Bij de Graafschap was hij een gevaarlijke linksbuiten/linkshalf die geregeld scoorde en een goede voorzet had. Hij is bij ons gehaald als aanvallende back maar als back moet je defensief ook je mannetje staan en dat doet hij niet. Daarom is hij volgens mij overbodig, hooguit leuk als backup voor de linkshalf/buiten positie. Pierie krijgt vooralsnog terecht de voorkeur, tot er een meer ervaren back aangetrokken is. En eerlijk gezegd zou ik nog eerder van Aken naar links schuiven dan dat ik Cavlan op de back zou zetten.

    Deze man is voor de start van de competitie vertrokken.

  • Avatar
    Directrood - 16 juli 2017 om 11:24
    Struisvogel zegt:

    Je geeft geen antwoord. Waarom is Cavlan onze man op de linksback? Je kan iedereen wel vertrouwen geven maar dat wil niet zeggen dat ze geschikt zijn.

    Bij de Graafschap was hij een gevaarlijke linksbuiten/linkshalf die geregeld scoorde en een goede voorzet had. Hij is bij ons gehaald als aanvallende back maar als back moet je defensief ook je mannetje staan en dat doet hij niet. Daarom is hij volgens mij overbodig, hooguit leuk als backup voor de linkshalf/buiten positie. Pierie krijgt vooralsnog terecht de voorkeur, tot er een meer ervaren back aangetrokken is. En eerlijk gezegd zou ik nog eerder van Aken naar links schuiven dan dat ik Cavlan op de back zou zetten.

    Deze man is voor de start van de competitie vertrokken.

    Ik hoef geen lang antwoordt te geven, Ik vindt Cavlan momenteel veel beter dan Pierie, maar Streppel niet en die beslist en dat is de man met kijk erop zie het afgelopen half jaar , uitleg overbodig ;-)

  • Avatar
    Struisvogel - 16 juli 2017 om 11:39
    Directrood zegt:

    Ik hoef geen lang antwoordt te geven, Ik vindt Cavlan momenteel veel beter dan Pierie, maar Streppel niet en die beslist en dat is de man met kijk erop zie het afgelopen half jaar , uitleg overbodig ;-)

    Je kunt niet eens beargumenteren waarom je vindt dat de ene speler moet spelen en de andere niet. Wat maakt Cavlan geschikt als back voor onze basis?

  • Avatar
    Directrood - 16 juli 2017 om 14:04
    Struisvogel zegt:

    Je kunt niet eens beargumenteren waarom je vindt dat de ene speler moet spelen en de andere niet. Wat maakt Cavlan geschikt als back voor onze basis?

    Je ziet toch zelf ook wel dat Cavlan beter is dan Pierie (momenteel)

    Of heb je zelf nog nooit tegen een bal getrapt.

    Aanvallend is hij gewoon goed, goede voorzet, goed schot, technisch beter, alleen laat hij soms verdedigend wel eens een steekje vallen.

    Hij zou beter in een 5-3-2 opstelling passen.

  • Avatar
    Struisvogel - 16 juli 2017 om 14:05
    Directrood zegt:

    Je ziet toch zelf ook wel dat Cavlan beter is dan Pierie (momenteel)

    Of heb je zelf nog nooit tegen een bal getrapt.

    Aanvallend is hij gewoon goed, goede voorzet, goed schot, technisch beter, alleen laat hij soms verdedigend wel eens een steekje vallen.

    Hij zou beter in een 5-3-2 opstelling passen.

    Dat is al meer uitleg, bedankt. Wij gaan alleen geen 5-3-2 spelen Directrood, je moet kijken naar wie past in het systeem hoe Heerenveen speelt. Cavlan kan best completer zijn dan Pierie maar zijn ze allebeide wel goed genoeg om eerste back te zijn op dit moment? Ik denk dat er een aankoop moet komen. Pierie erachter, laat hem dit jaar maar ervaring op doen, net als jongens als Johnsen en Vlap. Die moeten als invaller zich gaan tonen.

    De eigenschappen die je opnoemt die horen bij Cavlan zijn de eigenschappen die je zoekt in een linkshalf, niet een back. Hij laat wel eens een steekje vallen zeg je, ja dat kennen we van een aantal spelers. Die steekjes hebben ons klauwen vol punten gekost. Leuk dat een speler een mooi schot heeft maar ik heb liever dat hij weet aan welke kant hij moet staan wanneer hij een speler dekt...

Nieuwe media

-->