VIDEO | Samenvatting: Heerenveen weet niet te winnen van tien NEC'ers

15 juli 2017 om 19:26 | Bron: FeanOnline VIDEO | Samenvatting: Heerenveen weet niet te winnen van tien NEC'ers

Exact twee maanden na de laatste competitiewedstrijd van het vorige seizoen (0-2 thuisnederlaag tegen NEC) lijkt SC Heerenveen nog weinig te zijn opgeschoten. De Friezen kwamen zaterdagmiddag niet verder dan een 2-2 tegen het gedegradeerde NEC, dat vlak na rust met tien man kwam te staan na een rode kaart voor Frank Sturing.

Nadat beide clubs stil hadden gestaan bij de trieste situatie van Ajacied Abdelhak Nouri, opende Martin Ødegaard al in de zesde minuut de score voor SC Heerenveen. Hij deed dat op aangeven van Pelle van Amersfoort. Vlak voor rust maakte Arnaut Groeneveld snel gelijk uit een fraai ingeschoten vrije trap (zie video onderaan dit artikel).

Direct na het eerste fluitsignaal in de tweede helft wist NEC'er Frank Sturing zich niet te beheersen en kegelde hij Henk Veerman snoeihard onderuit, waarna NEC met tien man verder moest. De Jupiler League-club kwam twintig minuten later evenwel 'gewoon' weer op voorsprong via Joey Sleegers. Een kwartier trok Dennis Johnsen - die wederom een uitstekende invalbeurt kende - met een individuele actie de stand weer gelijk: 2-2. Dat bleek ook de eindstand te zijn.

Komende dinsdag speelt SC Heerenveen in Witmarsum bij SV Mulier alweer de volgende oefenwedstrijd. Dan is FC Volendam de tegenstander.

Opstelling SC Heerenveen: Hahn; Schmidt, Van Aken, Hoegh, Pierie (65' Cavlan); Schaars (80' Bruijn), Van Amersfoort (65' Reza), Kobayashi (65' Thorsby); Ødegaard (65' Vlap), Veerman, Zeneli (65' Johnsen).

Overzicht

Reacties (50)

  • Avatar
    feanfan_01 - 15 juli 2017 om 11:49

    Ik mis St. Juste en vind het wat jammer dat we Zenelli en Odegaard op de vleugels hebben. Die zullen wel heel vaak naar binnen trekken verwacht ik, wat weer minder is voor Veerman.

  • Avatar
    Grind17 - 15 juli 2017 om 11:57

    En daar gaan we weer..een middagje speculeren;)

  • Avatar
    bosse - 15 juli 2017 om 11:58
    feanfan_01 zegt:

    Ik mis St. Juste en vind het wat jammer dat we Zenelli en Odegaard op de vleugels hebben. Die zullen wel heel vaak naar binnen trekken verwacht ik, wat weer minder is voor Veerman.

    Idd miste st juste ook al.

  • Avatar
    Massi - 15 juli 2017 om 12:05

    Larsson is wel gewoon aanwezig in Loenen, dus speculeren over dat hij in Spanje zit hoeft dus niet.. ;)

  • Avatar
    feanfan_01 - 15 juli 2017 om 12:11
    Massi zegt:

    Larsson is wel gewoon aanwezig in Loenen, dus speculeren over dat hij in Spanje zit hoeft dus niet.. ;)

    Misschien zijn de clubs al zo ver dat Larsson niet meer mag mee doen ;)

  • Avatar
    HenkVeerman - 15 juli 2017 om 12:12

    Dat larsson er wel of niet bij is maakt mij niks uit, maar dat st juste er niet is maak ik mij zorgen!

  • Avatar
    superfrysk - 15 juli 2017 om 12:14
    Grind17 zegt:

    En daar gaan we weer..een middagje speculeren;)

    Gewoon lekker voetballen, klopt. Gerry gaat erover

  • Avatar
    Ninadj14 - 15 juli 2017 om 12:46

    Misschien is St. Juste gewoon licht geblesseerd? Volgens mij was hij verder wel gewoon aanwezig daar, dus hij zal wel niet fit genoeg zijn. En Larsson doet vast niet mee, omdat hij dit seizoen ook wel niet bij ons zal spelen. Kan je beter anderen de kans geven ipv die kans aan Larsson te verspillen

  • Avatar
    Samaras - 15 juli 2017 om 12:50

    Iedereen bij Heerenveen gaat e rvanuit dat Larsson en St juste vertrekken. Stingl is nooit in beeld geweest.

  • Avatar
    Ninadj14 - 15 juli 2017 om 12:52
    zegt:

    We hebben met Hoegh al een vervanger, waar St. Juste zijn basis plek misschien al aan kwijt is. Dus voor een paar miljoen mag hij weg, maar dan moet er wel weer een nieuwe verdediger komen om een geblesseerde/geschorste te kunnen vervangen. Anders hebben weer zoiets als vorig seizoen.

  • Avatar
    Leeuwfean - 15 juli 2017 om 13:11

    Mooi dat Ødegaard heeft gescoord met een assist van Pelle. Hopelijk gaat Zeneli ook weer eens belangrijk worden.

  • Avatar
    surhuizum - 15 juli 2017 om 13:16

    1-1

  • Avatar
    Leeuwfean - 15 juli 2017 om 13:20

    Zonde vlak voor rust. Even recht zetten na de pauze.

  • Avatar
    GestrektBeen - 15 juli 2017 om 13:20

    Status Stingl:
    https://twitter.com/YouAreMyAlves/status/886158096535621633

  • Avatar
    alex66 - 15 juli 2017 om 13:29

    Goed begin van heerenveen maar na kwartier werd het gelijkwaardig . Arber moet echt weer wedstrijd ritme opdoen want in deze vorm is Johnson beter op linker kant. Martin op rechts buiten maar komt constant naar binnen. Behalve de assist heeft Pelle helaas geen bal verder goed geraakt. Stijn vandaag ongebruikelijk veel bal verlies op middenveld. Centrum doet redelijk maar backs blijven grote struikel blok . Keeper maakte in mijn ogen toch fout bij goal.

  • Avatar
    Pukstra - 15 juli 2017 om 13:30

    1-1. Laat me raden... corner?

  • Avatar
    klaas rudmer - 15 juli 2017 om 13:32
    Pukstra zegt:

    1-1. Laat me raden... corner?

    (Goed genomen) vrije trap

  • Avatar
    alex66 - 15 juli 2017 om 13:36

    Tweede helft begint heerenveen met zelfde elftal.

  • Avatar
    Samaras - 15 juli 2017 om 13:37

    Larsson doet mee bij NEC!!!! Moeten inderdaad backs bij maar dat is iedereen het wel over eens. Vervanger van Schaars zou ook fijn zijn. Met de huidige selectie gaan we geen potten breken. Ik vind het tegenvallend dat er nog zo weinig versterkingen zijn na zo;n vreselijk slechte 2e competitie helft. Spreekt weinig ambitie uit.

  • Avatar
    alex66 - 15 juli 2017 om 13:39

    Gelijk na begin krijgt sturing rood op overtreding veerman. Naast nec wil heerenveen ook dat rode kaart niet doorgaat.

Nieuwe media

-->