VIDEO | Samenvatting: Heerenveen weet niet te winnen van tien NEC'ers

15 juli 2017 om 19:26 | Bron: FeanOnline VIDEO | Samenvatting: Heerenveen weet niet te winnen van tien NEC'ers

Exact twee maanden na de laatste competitiewedstrijd van het vorige seizoen (0-2 thuisnederlaag tegen NEC) lijkt SC Heerenveen nog weinig te zijn opgeschoten. De Friezen kwamen zaterdagmiddag niet verder dan een 2-2 tegen het gedegradeerde NEC, dat vlak na rust met tien man kwam te staan na een rode kaart voor Frank Sturing.

Nadat beide clubs stil hadden gestaan bij de trieste situatie van Ajacied Abdelhak Nouri, opende Martin Ødegaard al in de zesde minuut de score voor SC Heerenveen. Hij deed dat op aangeven van Pelle van Amersfoort. Vlak voor rust maakte Arnaut Groeneveld snel gelijk uit een fraai ingeschoten vrije trap (zie video onderaan dit artikel).

Direct na het eerste fluitsignaal in de tweede helft wist NEC'er Frank Sturing zich niet te beheersen en kegelde hij Henk Veerman snoeihard onderuit, waarna NEC met tien man verder moest. De Jupiler League-club kwam twintig minuten later evenwel 'gewoon' weer op voorsprong via Joey Sleegers. Een kwartier trok Dennis Johnsen - die wederom een uitstekende invalbeurt kende - met een individuele actie de stand weer gelijk: 2-2. Dat bleek ook de eindstand te zijn.

Komende dinsdag speelt SC Heerenveen in Witmarsum bij SV Mulier alweer de volgende oefenwedstrijd. Dan is FC Volendam de tegenstander.

Opstelling SC Heerenveen: Hahn; Schmidt, Van Aken, Hoegh, Pierie (65' Cavlan); Schaars (80' Bruijn), Van Amersfoort (65' Reza), Kobayashi (65' Thorsby); Ødegaard (65' Vlap), Veerman, Zeneli (65' Johnsen).

Overzicht

Reacties (64)

  • Avatar
    feanfan_01 - 15 juli 2017 om 11:49

    Ik mis St. Juste en vind het wat jammer dat we Zenelli en Odegaard op de vleugels hebben. Die zullen wel heel vaak naar binnen trekken verwacht ik, wat weer minder is voor Veerman.

  • Avatar
    Vak411 - 15 juli 2017 om 11:51

    Op zich kan ik prima leven met deze opstelling. Alleen mis ik nog een goede rechtsback.



    zouden de twee afwezigen bezig zijn met een transfer? Ik hoop het voor beiden.

  • Avatar
    Grind17 - 15 juli 2017 om 11:57

    En daar gaan we weer..een middagje speculeren;)

  • Avatar
    bosse - 15 juli 2017 om 11:58
    feanfan_01 zegt:

    Ik mis St. Juste en vind het wat jammer dat we Zenelli en Odegaard op de vleugels hebben. Die zullen wel heel vaak naar binnen trekken verwacht ik, wat weer minder is voor Veerman.

    Idd miste st juste ook al.

  • Avatar
    Massi - 15 juli 2017 om 12:05

    Larsson is wel gewoon aanwezig in Loenen, dus speculeren over dat hij in Spanje zit hoeft dus niet.. ;)

  • Avatar
    feanfan_01 - 15 juli 2017 om 12:11
    Massi zegt:

    Larsson is wel gewoon aanwezig in Loenen, dus speculeren over dat hij in Spanje zit hoeft dus niet.. ;)

    Misschien zijn de clubs al zo ver dat Larsson niet meer mag mee doen ;)

  • Avatar
    HenkVeerman - 15 juli 2017 om 12:12

    Dat larsson er wel of niet bij is maakt mij niks uit, maar dat st juste er niet is maak ik mij zorgen!

  • Avatar
    Vak411 - 15 juli 2017 om 12:13

    We moeten hoe dan ook zonder Larsson, waarom zou je hem dan nog opstellen? Geef de spelers de kans waar we het in eerste instantie mee moeten doen.

  • Avatar
    superfrysk - 15 juli 2017 om 12:14
    Grind17 zegt:

    En daar gaan we weer..een middagje speculeren;)

    Gewoon lekker voetballen, klopt. Gerry gaat erover

  • Avatar
    Feanfan 1992 - 15 juli 2017 om 12:14

    Hoever zijn we eigenlijk met stingl

  • Avatar
    Vak411 - 15 juli 2017 om 12:32
    Feanfan 1992 zegt:

    Hoever zijn we eigenlijk met stingl

    Nog even ver als altijd.

  • Avatar
    Ninadj14 - 15 juli 2017 om 12:46

    Misschien is St. Juste gewoon licht geblesseerd? Volgens mij was hij verder wel gewoon aanwezig daar, dus hij zal wel niet fit genoeg zijn. En Larsson doet vast niet mee, omdat hij dit seizoen ook wel niet bij ons zal spelen. Kan je beter anderen de kans geven ipv die kans aan Larsson te verspillen

  • Avatar
    Vak411 - 15 juli 2017 om 12:50
    Ninadj14 zegt:

    Misschien is St. Juste gewoon licht geblesseerd? Volgens mij was hij verder wel gewoon aanwezig daar, dus hij zal wel niet fit genoeg zijn. En Larsson doet vast niet mee, omdat hij dit seizoen ook wel niet bij ons zal spelen. Kan je beter anderen de kans geven ipv die kans aan Larsson te verspillen

    Vind St. Juste ook wat te vaak geblesseerd. Het zou daarom wat mij betreft verstandig zijn om hem te laten gaan, mocht er een club geïnteresseerd zijn en een goed bod doen natuurlijk.

  • Avatar
    Samaras - 15 juli 2017 om 12:50

    Iedereen bij Heerenveen gaat e rvanuit dat Larsson en St juste vertrekken. Stingl is nooit in beeld geweest.

  • Avatar
    Ninadj14 - 15 juli 2017 om 12:52
    Vak411 zegt:

    Vind St. Juste ook wat te vaak geblesseerd. Het zou daarom wat mij betreft verstandig zijn om hem te laten gaan, mocht er een club geïnteresseerd zijn en een goed bod doen natuurlijk.

    We hebben met Hoegh al een vervanger, waar St. Juste zijn basis plek misschien al aan kwijt is. Dus voor een paar miljoen mag hij weg, maar dan moet er wel weer een nieuwe verdediger komen om een geblesseerde/geschorste te kunnen vervangen. Anders hebben weer zoiets als vorig seizoen.

  • Avatar
    Vak411 - 15 juli 2017 om 12:58

    Je hebt pierrie gewoon als backup. Dus een directe vervanger heb je niet nodig.



    Het liefste nog een links en een rechtsback.

  • Avatar
    Leeuwfean - 15 juli 2017 om 13:11

    Mooi dat Ødegaard heeft gescoord met een assist van Pelle. Hopelijk gaat Zeneli ook weer eens belangrijk worden.

  • Avatar
    surhuizum - 15 juli 2017 om 13:16

    1-1

  • Avatar
    Leeuwfean - 15 juli 2017 om 13:20

    Zonde vlak voor rust. Even recht zetten na de pauze.

  • Avatar
    GestrektBeen - 15 juli 2017 om 13:20

    Status Stingl:
    https://twitter.com/YouAreMyAlves/status/886158096535621633

Nieuwe media

-->