'Steun voor Streppel brokkelt langzaam af bij Friese achterban'

19 mei 2017 om 19:02 | Bron: FeanOnline 'Steun voor Streppel brokkelt langzaam af bij Friese achterban'

SC Heerenveen-trainer Jurgen Streppel heeft door de twee thuisnederlagen tegen NEC (0-2) en FC Utrecht (1-3) zeker aan vertrouwen verloren bij de Friese achterban. Waar tien dagen geleden een meerderheid nog achter Streppel stond is er nu een merendeel van de fans voor een vertrek, zo blijkt uit een poll van FeanOnline.

Op 8 mei waren 52% van de ruim vierhonderd stemmers tegen een #ExitStreppel, maar inmiddels is dat percentage geslonken tot 39% (wederom bijna vierhonderd stemmers). Inmiddels denkt een meerderheid van 47% dat een vertrek van Streppel wél de oplossing is om Heerenveen komend seizoen weer aan de gang te krijgen. Dat was begin mei nog een minderheid van 39%.

Dat het een heikel onderwerp is, blijkt wel uit het feit dat het aantal mensen zonder mening inmiddels is gegroeid van 10% naar 16%. Het is een cliché, maar de komende wedstrijd van SC Heerenveen in Utrecht kan wel eens heel belangrijk worden voor de toekomst van de trainer. De recente geschiedenis biedt daarbij weinig hoop; de laatste tien uitduels (inclusief beker) gingen verloren. 

Poll 8 mei:

Poll 18 mei:

Overzicht

Reacties (9)

  • Avatar
    buly - 19 mei 2017 om 19:18

    Hoofdtrainer: Gertjan Verbeek

    Assistent: Henk de Jong

    Hoofdjeugdo.: Jan de Jonge





    Dit lijkt mij de beste oplossing, jammer dat ze alle 3 een club hebben.

  • Avatar
    superfrysk - 19 mei 2017 om 19:32

    Idd Verbeek ook mijn man, Streppel bedankt en houdoe!

  • Avatar
    louis'02 - 19 mei 2017 om 20:05

    Ik geef hem het voordeel van de twijfel. Jans had ook een slecht seizoen nodig om het te laten draaien, hoop dat dit ook bij Streppel het geval is. Door de laatste serie heeft hij wel een serieuze deuk opgelopen maar ik geef vooral de schuld van de slechte resultaten aan onze zeer slechte en onzekere verdediging die er alles aan doet om de tegenstander te laten scoren.

  • Avatar
    Massi - 19 mei 2017 om 20:20

    Het ligt zeker niet aan Streppel alleen zoveel is me wel duidelijk. Daarom twijfel ik ook of ontslag (contract afkopen) dé oplossing is... Weer een nieuwe trainer, weer systemen erin slijpen e.d...

    Het is een lastige situatie, waarbij ze beter straks in de zomer kunnen gaan evalueren en niet nu er nog zoveel op het spel staat. De clubleiding blijft rustig verder, dat is goed.

  • Avatar
    Leeuwfean - 19 mei 2017 om 20:29

    Hamstra is hier ook mede schuldig aan. De verdediging niet serieus genomen door talenten te scouten en Otigba laten verhuren.
    Bovendien waarom helemaal naar Japan om een aanvallende middenvelder te halen? Wordt ook nog niet eens op die positie neergezet.
    Persoonlijk vind ik Ødegaard een mooie voetballer maar was niet echt nodig.
    Hamstra wil schijnbaar wat aandacht want het had ook simpeler gekund.

  • Avatar
    OneLoveSCH - 19 mei 2017 om 20:30

    Vreemd dat er nog geen statement is van de directie. Als ze het volle vertrouwen hadden in Streppel dan was dat nu allang uitgesproken.

  • Avatar
    Massi - 19 mei 2017 om 20:36
    OneLoveSCH zegt:

    Vreemd dat er nog geen statement is van de directie. Als ze het volle vertrouwen hadden in Streppel dan was dat nu allang uitgesproken.

    Nou, ik durf het tegenovergestelde te beweren. Juist als ze met een statement komen zijn de dagen van Streppel geteld. Dat is de gebruikelijke volgorde in het profvoetbal.

  • Avatar
    Hans91 - 20 mei 2017 om 09:35

    Naar mijn mening blijft Verbeek nog steeds de beste optie. Ik zou Streppel nog wel willen zien blijven eerlijk gezegd, maar ik zie het nog niet gebeuren.

  • Avatar
    FrisianX- - 20 mei 2017 om 13:49

    Denk dat die gewoon blijft. Ookal is t seizoen voorbij..

Nieuwe media

-->