St. Juste mogelijk afwezig tegen Utrecht, basisplek lonkt voor Pierie

19 mei 2017 om 15:43 | Bron: Omrop Fryslân St. Juste mogelijk afwezig tegen Utrecht, basisplek lonkt voor Pierie

Het is nog niet zeker of Jeremiah St. Juste morgenavond zal aantreden in het play-offduel tegen FC Utrecht, meldt Omrop Fryslân. Volgens Streppel is de kans dat de verdediger op tijd wedstrijdfit is vijftig procent. Mocht St. Juste niet spelen, dan lijkt de jonge Kik Pierie zijn vervanger.

De zestienjarige verdediger maakte afgelopen woensdag al zijn debuut in het thuisduel met FC Utrecht. De volgende ronde van de play-offs lijken ver weg, maar Streppel acht zijn ploeg zeker niet kansloos. "Vooral als je kijkt naar de eerste twintig minuten in de tweede helft. Toen waren we beter. Afjagen en met vertrouwen spelen, dan komen we ver."

De trainer koos afgelopen woensdag voor een 5-3-2 systeem, wat niet helemaal goed uitpakte. In welke formatie de ploeg morgen zal spelen, daar laat Streppel zich nog niet over uit. "We kunnen ook 3-4-3 spelen met een ruit op het middenveld. Of zoals altijd 4-3-3."

Overzicht

Reacties (9)

  • Avatar
    FrisianX- - 19 mei 2017 om 15:45

    3-4-3 dan aub. Onze verdediging stelt toch niks voor.

  • Avatar
    Gootman - 19 mei 2017 om 15:52

    3-3-4 Alles op de aanval met Henk en Reza. Pierie in de basis prima. Hoop dat die Belg al terig is ik Belgie

  • Avatar
    louis'02 - 19 mei 2017 om 16:40

    Zet hem er maar in voor die belg!

  • Avatar
    antine42 - 19 mei 2017 om 17:13

    Laten we maar wat anders proberen idd! om mij de jeugd een kans geven en die verwende jochies eruit

  • Avatar
    Dirkrdz - 19 mei 2017 om 17:23
    antine42 zegt:

    Laten we maar wat anders proberen idd! om mij de jeugd een kans geven en die verwende jochies eruit

    Helemaal mee eens

  • Avatar
    Mackan68 - 19 mei 2017 om 17:42

    Mulder
    Marzo, Schmidt (st.Juste), Pierie, Bijker
    Slagveer, v.Amersfoort (Thorsby), Schaars, Namli
    Reza, Larsson

    Edit: Vlotte Wissels (na maximaal 60 minuten): Ødegaard voor Slagveer, Veerman voor v.Amersfoort, Schaars of Schmidt. als extra 3e aanvaller. Indien nodig, wat voor de hand liggend is over van 4-4-2 naar 4-3-3 of 3-4-3. Alles of niets!

  • Avatar
    Akkafean - 19 mei 2017 om 18:11

    Zolang Faes erin staat is elke wedstrijd bij voorbaat al verloren, man man man wat maakt die knaap veel fouten. Had liever gezien dat Pierie wat meer kansen had gehad na de winterstop ipv iemand die maar voor 6 mnd gehuurd is

  • Avatar
    Ninadj14 - 19 mei 2017 om 18:17
    antine42 zegt:

    Laten we maar wat anders proberen idd! om mij de jeugd een kans geven en die verwende jochies eruit

    Ook maar Johnsen erin? Ipv Zeneli of Larsson, want op de flanken kan het ook wel beter

  • Avatar
    Gootman - 19 mei 2017 om 18:22
    Mackan68 zegt:

    Mulder
    Marzo, Schmidt (st.Juste), Pierie, Bijker
    Slagveer, v.Amersfoort (Thorsby), Schaars, Namli
    Reza, Larsson

    Edit: Vlotte Wissels (na maximaal 60 minuten): Ødegaard voor Slagveer, Veerman voor v.Amersfoort, Schaars of Schmidt. als extra 3e aanvaller. Indien nodig, wat voor de hand liggend is over van 4-4-2 naar 4-3-3 of 3-4-3. Alles of niets!

    Mee eens

Nieuwe media

-->