Onduidelijkheid over toekomst verhuurde spelers SC Heerenveen

19 april 2017 om 13:10 | Bron: Voetbal International Onduidelijkheid over toekomst verhuurde spelers SC Heerenveen

SC Heerenveen heeft dit seizoen een flink aantal spelers verhuurd. Technisch manager Gerry Hamstra moet binnenkort een beslissing nemen of de huurlingen nog van waarde kunnen zijn voor de Friezen.

Branco van den Boomen, die aan Willem II wordt verhuurd, heeft al te horen gekregen dat hij mag vertrekken bij SC Heerenveen. Over de toekomst van Kenneth Otigba (Kasimpasa), Caner Cavlan (Sanliurfaspor), Robert van Koesveld (Helmond Sport) en Wieger Sietsma (FC Emmen) moet Hamstra nog beslissen.

Luka Zahovic vertrekt waarschijnlijk bij SC Heerenveen. NK Maribor, dat hem nu huurt, wil de Sloveen definitief overnemen. "Dat moet alleen nog wel formeel gemaakt worden", aldus Hamstra tegenover Voetbal International. Simon Thern, die aan AIK Solna wordt verhuurd, blijft tot het einde van dit kalenderjaar in Zweden. De Fockert wordt waarschijnlijk nog een jaar verhuurd.

Overzicht

Reacties (11)

  • Avatar
    Massi - 19 april 2017 om 13:44

    Ik verwacht eigenlijk dat geen van de verhuurde spelers een toekomst heeft bij de club. Ze mogen wel blijven, maar veel speeltijd zullen ze niet krijgen. Als er interesse is, zal de club wel meewerken en kan het verder kijken naar alternatieven.

  • Avatar
    Ma Grootsma - 19 april 2017 om 14:20

    Otigba en Thern lijken mij de enige twijfels. Over Thern moet pas een keuze in december gemaakt worden, blijft Otigba over. In dit elftal had hij niet misstaan, maar er zullen toch echt oudere en meer ervaren verdedigers gehaald moeten worden en of Otigba daar nog bijhoord betwijfel ik, al gun ik het hem graag. Gelukkig ligt de keuze bij Hamstra. En daar heb ik wel vertrouwen in!

  • Avatar
    Ninadj14 - 19 april 2017 om 14:24

    Otigba en Cavlan mogen wel blijven, de rest mag weg van mij. Al denk ik niet dat die twee basis spelers zullen worden. Een goede bank is ook belangrijk, maar denk niet dat de spelers daar zelf tevreden mee zijn.

  • Avatar
    Ma Grootsma - 19 april 2017 om 15:16
    Ninadj14 zegt:

    Otigba en Cavlan mogen wel blijven, de rest mag weg van mij. Al denk ik niet dat die twee basis spelers zullen worden. Een goede bank is ook belangrijk, maar denk niet dat de spelers daar zelf tevreden mee zijn.

    Misschien ligt daar ook het probleem. In de basis spelen bij Heerenveen is leuk en leerzaam maar op de bank zitten heb je niets aan. Dat is het verschil met de top en ook met Utrecht en Twente. Die spelen ergens voor, ja Twente niet maar daar heerst een grote prestatie drang na de negativiteit. Zelfde voor AZ, en wij op onze manier zouden dat onszelf ook moeten toe wenden!

  • Avatar
    Ma Grootsma - 19 april 2017 om 15:33

    We hebben Aktie '67, dat heeft de club gered en groot gemaakt. Nu is het tijd voor Aktie '17!!

    Niet op financieel vlak maar op het vlak van passie en doorzettingsvermogen, de aansluiting verzekeren, de passie vergroten, de degelijkheid garanderen!!

    Te beginnen;
    De defensie; Moet degelijkheid, clubgevoel en een Friese nuchterheid/hardheid uitstralen. Fuck you, hjir komst net troch!! A la, Klompe, Hansson, Mitrita

    Middenveld: Moet een stabiele zekerheid geven en bovenal een creatieve verbinding zijn tussen vertrouwen en ambitie, welke op dit moment met Schaars en Kobayashi redelijk oké is.

    Aanval: Moet een Ambitieuze prikkel zijn voor de rest van het elftal. Zij moeten uitstralen dat er voor hen gewerkt moet worden, dat dat het waard is! Als de aanvallers bereidt zijn mee te helpen in de verdediging op het middenveld zouden zij genoeg goodwill moeten hebben. Daarnaast is er pure arrogantie en individuele klasse nodig!! Die combinatie ontbreekt.

    Larrsson bezit deze maar gebruikt em te weinig op constant en teamvlak. Eingelijk vind ik Slagveer de beste op dit vlak!! Maar we hebben beter nodig!!

  • Avatar
    sibbele - 19 april 2017 om 15:57

    Als er dan toch al afscheid is genomen van Luka ?,
    heb ik nog wel een nieuwtje, !,
    Niét Maribor , (natuurlijk wel via hen) , en gelijk hebben ze!, ... ( maar een vooraanstaande) Italiaanse club ! zou hem graag overnemen/huren, ook een Britse club is geintereseerd!

    Maar ik reken nog steeds op het gezonde verstand van H'veen dat ze hem terug halen en hem nog een eerlijke kans geven....en daardoor zichzelf/ons ook niet tekort doen!


  • Avatar
    Directrood - 19 april 2017 om 16:12

    Zou thern terug halen.....

  • Avatar
    Ma Grootsma - 19 april 2017 om 16:27
    Directrood zegt:

    Zou thern terug halen.....

    We hebben meer, beter en berekender/betrouwbaarder als Thern nodig. Ik zie ook de klasse van Thern maar het moet echt naar een hoger niveau!!

  • Avatar
    Marien - 19 april 2017 om 17:22
    sibbele zegt:

    Als er dan toch al afscheid is genomen van Luka ?,
    heb ik nog wel een nieuwtje, !,
    Niét Maribor , (natuurlijk wel via hen) , en gelijk hebben ze!, ... ( maar een vooraanstaande) Italiaanse club ! zou hem graag overnemen/huren, ook een Britse club is geintereseerd!

    Maar ik reken nog steeds op het gezonde verstand van H'veen dat ze hem terug halen en hem nog een eerlijke kans geven....en daardoor zichzelf/ons ook niet tekort doen!


    In de winterstop stond op het forum dat er een koopclausule in het contract staat met Maribor en dat deze die zeker gaan lichten en daarna met winst door te verkopen.

  • Avatar
    Struisvogel - 20 april 2017 om 11:15

    Ik ben altijd wel een fan geweest van Otigba maar weet ook dat hij het subtopniveau NL niet echt heeft. Daarvoor heeft hij zo zijn mankementen. Maar wanneer je naast hem een sturende speler neer zet kan hij heus wat. Daarnaast natuurlijk gevaarlijk in de lucht.

    Dat hij in Turkije bij een vrij matige club niet basis speelt vind ik wel een signaal dat het er misschien toch niet in zit bij hem.

    Thern is absoluut goed genoeg maar met Pelle en Odegaard overbodig. Denk dat de club de centjes wel pakt als ze die kunnen krijgen. Maar goed, Thern is t/m december verhuurd dus die zien we pas over lange tijd terug.

    De rest moet je gewoon afscheid van nemen.

  • Avatar
    hendrik5957 - 20 april 2017 om 20:55

    otigba moet terug. ik vind hem beter dan st juste en van aken. en hij brengt koppend ook veel meer.

Nieuwe media

-->