''We moeten constateren dat het clubkaartsysteem niet waterdicht is''

20 maart 2017 om 13:52 | Bron: SC Heerenveen ''We moeten constateren dat het clubkaartsysteem niet waterdicht is''

SC Heerenveen heeft vandaag via haar eigen officiële kanalen gereageerd op de gebeurtenissen rondom de thuiswedstrijd tegen Feyenoord. Veel supporters van de club uit Rotterdam zaten namelijk in het thuisvak en hun gedrag werd door sommige fans van SC Heerenveen als 'provocerend' gezien. 

Algemeen directeur Luuc Eisenga betreurt de situatie. ''Onze kernwaarden zijn dat wij een gastvrije en toegankelijke club zijn, waarbij gedrag uiteraard leidend is", begint hij in zijn verklaring. "Aan die waarden houden we vast, omdat wij van mening zijn dat je voetbal op een respectvolle wijze met elkaar moet kunnen beleven. Voetbal is een emotionele sport, maar het mag nooit doorslaan zodat het leidt tot een onprettig gevoel in ons stadion", benadrukt Eisenga.

"Iedereen, jong en oud, moet op een plezierige wijze van onze wedstrijden kunnen genieten en zich veilig voelen", benadrukt de bestuurder. "We hebben moeten constateren dat het clubkaartsysteem niet waterdicht is. We zullen ons daardoor nog sterker moeten richten op het waarborgen van veiligheid en plezier voor onze eigen supporters en eerder moeten optreden tegen ongewenst gedrag'', besluit Eisenga vastberaden. 

Overzicht

Reacties (15)

  • Avatar
    visboer - 20 maart 2017 om 14:21

    Geachte Heer Eisinga.

    Het clubkaartsysteem werkt prima. Wat een zeurmensen hier. Het stadion zit vol en brengt geld op. Daar ben je een betaalde voetbalclub voor. Zelf als heerenveen/Feijenoord supporter heb ik 3 mensen meegenomen voor spt vak. Het waren 2 ajax mensen en 1 feijenoord fan. Wat is daar mis mee? Helemaal niks. De ajax mensen hoopten dat Feijenoord zou verliezen en wij tweeen dat feijenoord willen naar de coolsingel. Heel de rode zaal zat vol met feijenoord mensen .biertap stond volop open en toen ajax achter stond werd er gedanst op de tafels. Mooi om te zien. Wij heereveners maken ook feest in het buitenland. Denk aan Wolfsburg (optreden mobiele eenheid of zijn jullie dat vergeten? Wat denk je in Marseille .Er zijn jongens die daar een stadionverbod hebben opgelopen .Dus friezen niet zeuren en je verlies nemen .Uitsupporters zijn wolkom in ABS overal .

  • Avatar
    Struisvogel - 20 maart 2017 om 14:29
    visboer zegt:

    Geachte Heer Eisinga.

    Het clubkaartsysteem werkt prima. Wat een zeurmensen hier. Het stadion zit vol en brengt geld op. Daar ben je een betaalde voetbalclub voor. Zelf als heerenveen/Feijenoord supporter heb ik 3 mensen meegenomen voor spt vak. Het waren 2 ajax mensen en 1 feijenoord fan. Wat is daar mis mee? Helemaal niks. De ajax mensen hoopten dat Feijenoord zou verliezen en wij tweeen dat feijenoord willen naar de coolsingel. Heel de rode zaal zat vol met feijenoord mensen .biertap stond volop open en toen ajax achter stond werd er gedanst op de tafels. Mooi om te zien. Wij heereveners maken ook feest in het buitenland. Denk aan Wolfsburg (optreden mobiele eenheid of zijn jullie dat vergeten? Wat denk je in Marseille .Er zijn jongens die daar een stadionverbod hebben opgelopen .Dus friezen niet zeuren en je verlies nemen .Uitsupporters zijn wolkom in ABS overal .

    Beste Visboer, wanneer ik te gast ben bij een andere club ga ik niet nadrukkelijk lopen provoceren. Met middelvingers zwaaien etc. Maar dat is blijkbaar heel normaal als je zelf in eerste instantie voor Feyenoord bent.

  • Avatar
    SuperFriess - 20 maart 2017 om 14:31
    Struisvogel zegt:

    Beste Visboer, wanneer ik te gast ben bij een andere club ga ik niet nadrukkelijk lopen provoceren. Met middelvingers zwaaien etc. Maar dat is blijkbaar heel normaal als je zelf in eerste instantie voor Feyenoord bent.

    deze man is het spoor helemaal bijster inderdaad

  • Avatar
    Arjeen - 20 maart 2017 om 14:34
    visboer zegt:

    Geachte Heer Eisinga.

    Het clubkaartsysteem werkt prima. Wat een zeurmensen hier. Het stadion zit vol en brengt geld op. Daar ben je een betaalde voetbalclub voor. Zelf als heerenveen/Feijenoord supporter heb ik 3 mensen meegenomen voor spt vak. Het waren 2 ajax mensen en 1 feijenoord fan. Wat is daar mis mee? Helemaal niks. De ajax mensen hoopten dat Feijenoord zou verliezen en wij tweeen dat feijenoord willen naar de coolsingel. Heel de rode zaal zat vol met feijenoord mensen .biertap stond volop open en toen ajax achter stond werd er gedanst op de tafels. Mooi om te zien. Wij heereveners maken ook feest in het buitenland. Denk aan Wolfsburg (optreden mobiele eenheid of zijn jullie dat vergeten? Wat denk je in Marseille .Er zijn jongens die daar een stadionverbod hebben opgelopen .Dus friezen niet zeuren en je verlies nemen .Uitsupporters zijn wolkom in ABS overal .

    Je snapt toch zelf ook wel dat het om de provocerende groep gaat. Je ziet wel weer. Een klein gedeelte verziekt het voor de rest. Helaas ben jij daar ook de dupe van! Bedankt je mede kakkerlakken er maar voor!

  • Avatar
    boddieh - 20 maart 2017 om 14:39
    visboer zegt:

    Geachte Heer Eisinga.

    Het clubkaartsysteem werkt prima. Wat een zeurmensen hier. Het stadion zit vol en brengt geld op. Daar ben je een betaalde voetbalclub voor. Zelf als heerenveen/Feijenoord supporter heb ik 3 mensen meegenomen voor spt vak. Het waren 2 ajax mensen en 1 feijenoord fan. Wat is daar mis mee? Helemaal niks. De ajax mensen hoopten dat Feijenoord zou verliezen en wij tweeen dat feijenoord willen naar de coolsingel. Heel de rode zaal zat vol met feijenoord mensen .biertap stond volop open en toen ajax achter stond werd er gedanst op de tafels. Mooi om te zien. Wij heereveners maken ook feest in het buitenland. Denk aan Wolfsburg (optreden mobiele eenheid of zijn jullie dat vergeten? Wat denk je in Marseille .Er zijn jongens die daar een stadionverbod hebben opgelopen .Dus friezen niet zeuren en je verlies nemen .Uitsupporters zijn wolkom in ABS overal .

    Zolang de mensen die je mee brengt zich normaal gedragen is er natuurlijk niks aan de hand. Helaas blijkt het keer op keer dat het voor veel uitgenodigde relaties moeilijk is om zich fatsoenlijk te gedragen. Als dit niet gebeurd moeten er wat mij betreft maatregelen genomen worden!

  • Avatar
    Massi - 20 maart 2017 om 14:56

    Eisenga doet net alsof dit de eerste keer is dat het gebeurt maar het moge duidelijk zijn dat dit al jaren speelt. De club heeft het oogluikend toegestaan hoe enkele doorgesnoven fans van andere clubs het voor het thuispubliek verzieken. Waarschijnlijk onder het mom van: geld is geld.

    Daarnaast speelt natuurlijk ook het feit dat je tijdens de wedstrijd niet zomaar een groep van 50 fans uit het stadion kunt verwijderen. Dan slaat de vlam finaal in de pan, daar kun je vergif op innemen.

    Het is misschien een start om te verbieden om in de thuisvakken openlijk shirts/merchandise van andere Eredivisieclubs te dragen. Zodra mensen gaan provoceren (middelvingers opsteken, uitdagen, etc.) zsm identificeren en direct stadionverbod geven en dit ook doorgeven aan andere clubs.

  • Avatar
    Lukie - 20 maart 2017 om 14:56

    Wat een gejank hebben we nou een mooie wedstrijd gezien of niet

  • Avatar
    visboer - 20 maart 2017 om 16:08
    Arjeen zegt:

    Je snapt toch zelf ook wel dat het om de provocerende groep gaat. Je ziet wel weer. Een klein gedeelte verziekt het voor de rest. Helaas ben jij daar ook de dupe van! Bedankt je mede kakkerlakken er maar voor!

    Beste Arjeen.

    Het feit dat jij mijn 3 gasten, die niet voor heerenveen zijn, kakkerlakken noemt zegt alles over jouw opvoeding. Was jij niet degene die alles kort en klein sloeg in Wolfsburg. Was jij niet degene die met tafels begon te smijten bij dat cafe. Hou op man en doe normaal. Mijn gasten waren ondernemers net als ik.

  • Avatar
    Maartoch - 20 maart 2017 om 16:11

    Wat ik het probleem vind is dat die uit supporters meer mogen dan de eigen fans. Mij interesseert niet dat er Feyenoorders op de tribune zitten en dat ze juichen bij een goal, dat hoort erbij. Ik stoor me alleen mateloos aan figuren die zich niet gedragen en er mee weg komen. Goed voorbeeld is dat ze gewoon op trappen kunnen blijven staan, terwijl een Heerenveensupporter meteen gemaand weg te gaan al maakt hij een praatje van 20 seconden met iemand...

  • Avatar
    Maartoch - 20 maart 2017 om 16:15

    @ Visboer
    Begin niet over opvoeding als je zelf mooi vind dat er op tafels word gedanst!

  • Avatar
    Hup Heerenveen - 20 maart 2017 om 16:46

    Ik kan me voorstellen dat je het met de uit supporters kunt treffen of niet... Als je er pal naast zit is dat beslist onprettig. Veel hangt af van bij welke supporter je toevallig zit én hoeveel het er zijn.

    Tenzij het je eigen Feyenoord vrienden of kennissen het zijn .., ideaal (....) is het niet.

    Maar stel, ze doen een beetje normaal...., dan kun je toch alleen maar jaloers zijn op zo'n achterban.... De wedstrijden in Rotterdam zijn allemaal uitverkocht, de supporters doen er echt alles aan om nog een wedstrijd live te zien.....

    Ik wil overigens nog wel even opmerken dat bij mij in de buurt ook veel Feyenoorders zaten maar die waren behoorlijk stil... van angst en spanning... Stel je hebt zo'n pot als die van vorig jaar... Dan staan ze de hele tweede helft te juichen en zingen...

    En dat provoceren is wellicht ook een uiting van angst en spanning en na afloop wellicht van pure opluchting. Het is wel erg dom om het te doen en het zou goed zijn als iemand er dan iets van zegt. ( Hier moet sc Heerenveen wel echt iets mee doen.... hoe zorg je er voor dat er normaal gedaan wordt..?)

    De heenwedstrijd in de kuip per OV bezocht, geen centje pijn en door Feyenoorders in de (goede...) tram meegenomen en zo met vrouw én kinderen in het uitvak .... (dat wel... en waar we samen nog enorm hebben moeten lachen om de heel erg foute reacties van sommige slechte verliezers....)

    Nogmaals, je kunt het beroerd treffen met je buur supporters en dat is zwaar klote, maar gister wéér een pracht wedstrijd en veelal prima sfeer , wat wil je nog meer.

  • Avatar
    Mackan68 - 20 maart 2017 om 17:07
    visboer zegt:

    Geachte Heer Eisinga.

    Het clubkaartsysteem werkt prima. Wat een zeurmensen hier. Het stadion zit vol en brengt geld op. Daar ben je een betaalde voetbalclub voor. Zelf als heerenveen/Feijenoord supporter heb ik 3 mensen meegenomen voor spt vak. Het waren 2 ajax mensen en 1 feijenoord fan. Wat is daar mis mee? Helemaal niks. De ajax mensen hoopten dat Feijenoord zou verliezen en wij tweeen dat feijenoord willen naar de coolsingel. Heel de rode zaal zat vol met feijenoord mensen .biertap stond volop open en toen ajax achter stond werd er gedanst op de tafels. Mooi om te zien. Wij heereveners maken ook feest in het buitenland. Denk aan Wolfsburg (optreden mobiele eenheid of zijn jullie dat vergeten? Wat denk je in Marseille .Er zijn jongens die daar een stadionverbod hebben opgelopen .Dus friezen niet zeuren en je verlies nemen .Uitsupporters zijn wolkom in ABS overal .

    Één maar: Supporters die zich als 'gast' weten te gedragen zijn welkom inderdaad. 'Supporters' die je een hele 1 helft niet ziet of hoort en ineens te blijken leven wanneer Feyenoord scoort en daarop menen te moeten gaan provoceren moeten 1 x gewaarschuwd worden en als ze het dan nog niet snappen moeten ze 'gewoon' van de tribunes gehaald worden. Zo simpel is het. Je laat verd#mme je eigen supporters niet van de tribunes verjagen omdat tokkies bij elkaar moeten zitten?

  • Avatar
    beppy - 20 maart 2017 om 18:00
    Mackan68 zegt:

    Één maar: Supporters die zich als 'gast' weten te gedragen zijn welkom inderdaad. 'Supporters' die je een hele 1 helft niet ziet of hoort en ineens te blijken leven wanneer Feyenoord scoort en daarop menen te moeten gaan provoceren moeten 1 x gewaarschuwd worden en als ze het dan nog niet snappen moeten ze 'gewoon' van de tribunes gehaald worden. Zo simpel is het. Je laat verd#mme je eigen supporters niet van de tribunes verjagen omdat tokkies bij elkaar moeten zitten?

    Exact, en daarbij verwijt ik de directie ook dat ze een plaat voor hun kop hebben. Het hele jaar is er geen wedstrijd stijf uitverkocht. Deze wedstrijd was donderdag of vrijdag \"al\" uitverkocht. Met in het achterhoofd dat in het verleden ook het nodige tramalant is geweest met o.a. Feyenoord uitsupporters in thuisvakken mag je toch hopen dat ze allert zijn en de alarmbellen gaan rinkelen en extra beveiliging/stewards hebben ingehuurd. Vraag desnoods Feyenoord of die stewards meesturen...

  • Avatar
    jan.de.haan@kpnplanet.nl - 21 maart 2017 om 08:01
    beppy zegt:

    Exact, en daarbij verwijt ik de directie ook dat ze een plaat voor hun kop hebben. Het hele jaar is er geen wedstrijd stijf uitverkocht. Deze wedstrijd was donderdag of vrijdag \"al\" uitverkocht. Met in het achterhoofd dat in het verleden ook het nodige tramalant is geweest met o.a. Feyenoord uitsupporters in thuisvakken mag je toch hopen dat ze allert zijn en de alarmbellen gaan rinkelen en extra beveiliging/stewards hebben ingehuurd. Vraag desnoods Feyenoord of die stewards meesturen...

    Volgens mij stuurt Rotterdam altijd wel politie, al dan niet in burger, mee.

  • Avatar
    FrisianX- - 21 maart 2017 om 09:27

    Voor iedereen die \'opkomt\' voor de Feyenoord tokkie gedeeltes, (dus niet de supporters van Fey die zich wel konden gedragen) besef dat er vet veel mensen met hun kinderen etc zijn WEGGEGAAN daardoor. In ONS stadion.

Nieuwe media

-->