Thorsby doodop na nederlaag: ''We waren zoveel beter dan Feyenoord''

19 maart 2017 om 16:18 | Bron: SC Heerenveen Thorsby doodop na nederlaag: ''We waren zoveel beter dan Feyenoord''

Net als eerder dit seizoen in De Kuip speelde Morten Thorsby zondagmiddag tegen Feyenoord een enorm goede pot. Met zijn loopvermogen, drive en inzet was de jonge Noor een ware plaag voor Feyenoord - al duurde de wedstrijd voor hem misschien uiteindelijk wel wat te lang.

"Ja, ik ben ontzettend moe nu", citeert zijn werkgever Thorsby na afloop. "Ik ben blij dat ik vanmiddag van waarde was voor de ploeg. Ik weet dat ik dit kan brengen: strijd en hard werken. Dat wil ik elke wedstrijd laten zien. Jongens als Sam Larsson en Martin Odegaard zijn voetballend weer beter. Dat is minder mijn kwaliteit, maar daar werk ik aan. Voor mijn gevoel gaat het de juiste kant op." 

"Het is zo ontzettend jammer dat we geen punten hebben overgehouden aan de wedstrijd", vervolgt Thorsby. "Dat komt heel hard aan. We hadden absoluut een punt verdiend. De eerste helft speelden we echt heel goed. Met name hoe we als team verdedigden. We waren zoveel beter dan Feyenoord. Het is daarom jammer dat we niet nog meer doelpunten gemaakt hebben."

"Ik ben erg blij dat we nu zoveel beter gespeeld hebben dan in de afgelopen weken. We hebben laten zien dat we niet van het niveau zijn als wat we tegen Excelsior hebben laten zien. Met name de eerste helft, maar ook na rust hebben we nog kansen gehad alsnog te scoren. Jammer, we blijven ons op de play offs richten", besluit Thorsby.

Overzicht

Reacties (13)

  • Avatar
    Ninadj14 - 19 maart 2017 om 16:21

    Lekkere pot gespeeld Thorsby, al was die gele kaart erg dom.

  • Avatar
    samaras20 - 19 maart 2017 om 16:26

    Wie werd eigenlijk in het stadion als man of the match uitgeroepen? Thorsby?

  • Avatar
    Gurbuh - 19 maart 2017 om 16:29
    Ninadj14 zegt:

    Lekkere pot gespeeld Thorsby, al was die gele kaart erg dom.

    Mjah Thorsby krijgt wel die gele, Toornstra voor de bal wegtrappen komt weg met een praatje omdat ie al geel heeft...

  • Avatar
    stiglitz - 19 maart 2017 om 16:36

    Ik weet niet wat er in de thee zat maar na de rust kwamen de jongens uitgeblust op het veld. Thorsby fantastisch, die was niet te stoppen. Larson super matig, die man raakte geen pepernoot.

    Jammer, hier had meer in gezeten.

  • Avatar
    Leeuwfean - 19 maart 2017 om 17:05

    Terecht man van de wedstrijd, zoveel energie gegeven, hij zat overal letterlijk tussen.
    Toch teleurgesteld, eerst voor staan en dan met lege handen staan.
    Die Vilhena kon vrijuit uithalen, dat mag gewoon niet. Dat juist hij de winnende moest maken :(

  • Avatar
    igor - 19 maart 2017 om 17:24

    Toch zag je het aankomen. Heerenveen had tweede helft totaal anders moeten starten en Feyenoord opnieuw moeten verrassen. Bijkomend probleem blijft dat we de tegenstander zelf steeds de kans geven te scoren. Veel persoonlijke fouten en/of niet adequaat verdedigen als team.

  • Avatar
    The Dude - 19 maart 2017 om 17:37

    thorsby weer een paar fijne passjes over 5 meter ongeveer 6 meter uit de richting. Ik vind het chapeau hoe hard hij werkt, maar zijn traptechniek en spelinzicht is ondermaats.

  • Avatar
    Massi - 19 maart 2017 om 18:24
    The Dude zegt:

    thorsby weer een paar fijne passjes over 5 meter ongeveer 6 meter uit de richting. Ik vind het chapeau hoe hard hij werkt, maar zijn traptechniek en spelinzicht is ondermaats.

    Eens, ik begrijp direct op welke acties je doelt. Ik denk ook dat dit met zijn enorme inzet te maken heeft, daardoor was hij zeker op het eind van de wedstrijd niet meer scherp. Ik ben benieuwd of hij op termijn een balans kan vinden, want als hij zo doorgaat komt hij niet heel ver.

  • Avatar
    japjan - 19 maart 2017 om 18:57

    Nu nog Doke voor St Juste en is voor elkaar.

    Wat een arrogantie straalt St Juste uit.

    Slecht verdedigen en opbouwend ver onder de maat.

    Is klaar voor een stap hoger op...........

  • Avatar
    Ninadj14 - 19 maart 2017 om 19:32
    Gurbuh zegt:

    Mjah Thorsby krijgt wel die gele, Toornstra voor de bal wegtrappen komt weg met een praatje omdat ie al geel heeft...

    Feyenoord had wel meer dan 1x geel mogen krijgen voor praten. Maar dan doet de scheids niks natuurlijk

  • Avatar
    Ninadj14 - 19 maart 2017 om 19:34
    japjan zegt:

    Nu nog Doke voor St Juste en is voor elkaar.

    Wat een arrogantie straalt St Juste uit.

    Slecht verdedigen en opbouwend ver onder de maat.

    Is klaar voor een stap hoger op...........

    Misschien Faes. Die is toch wat groter.

  • Avatar
    vak17 - 19 maart 2017 om 20:48

    Wat me wel opviel is dat de"kampioenskandidaad" inderdaad van de scheids meer mocht dan SCH,
    hij had minimaal nog 3 gele kaarten uit kunnen delen aan Feyenoordspelers. En ja, daar had ook de 2de van Toornstra bijgehoord.
    En dan de klassejustitie van de KNVB om de zaak tegen Vilena zo lang uit te stellen wegens het niet beschikbaar hebben van tijd voor de juristen. Dat is natuurlijk een lachertje.
    Maar ja zij zijn groot en ik is klein he.... ;-)

  • Avatar
    FrisianX- - 20 maart 2017 om 08:51

    En dat tijdrekken iedere keer weer... 2e bal expres in t veld houden.. Wel meer dan 5 minuten speeltijd gerekt.. En t leuke is dat de scheids er 0x van wat heeft gezegd :\')

Nieuwe media

-->