VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen nipt onderuit tegen Feyenoord

20 maart 2017 om 13:06 | Bron: FeanOnline

SC Heerenveen is er zondag niet in geslaagd om de titelstrijd in de Eredivisie nog spannender te maken. De Friezen waren één helft veel te sterk voor koploper Feyenoord (1-0 van Reza), maar werd na rust achteruit gedwongen en moesten twee treffers incasseren. De achterstand kon daarna niet meer worden omgedraaid.

De ploegen schotelden het publiek een heerlijk duel voor in het Abe Lenstra Stadion. Het spel golfde op en neer en het was Heerenveen dat opviel met dominant, agressief en gretig voetbal. Dat zorgde na ruime een kwartier zelfs voor een snelle voorsprong. Miquel Nelom tikte Reza Ghoochannejhad onderuit en de Iraanse topschutter van Heerenveen scoorde zelf vanaf de stip.

Feyenoord moest alle zeilen bijzetten om voor rust niet op een grotere achterstand te komen. Dat lukte, al was dat vooral de verdienste van Brad Jones. De doelman voorkwam met enkele prima reddingen een tweede treffer. Aan de andere kant was alleen Dirk Kuijt twee keer gevaarlijk, maar bleef Heerenveen redelijk eenvoudig overeind. Het was een compleet ander Heerenveen als een week eerder tegen Excelsior.

Na rust waren de rollen compleet omgedraaid. Feyenoord speelde met dezelfde passie als Heerenveen in de eerste helft en zetten de Friezen direct onder druk. Tien minuten na rust maakte Eredivisietopscorer van dichtbij de 1-1, nadat de Friese verdediging op rechts helemaal was opengespeeld.

Oud-Feyenoorder Erwin Mulder hield Heerenveen nog even op de been, maar de doelman had geen antwoord op het diagonale schot van Tonny Vilhena, die de bal daarvoor mooi met het hoofd had meegenomen. Heerenveen beet pas in de slotfase weer van zich af. Luciano Slagveer en Sam Larsson vonden echter Jones op hun weg, waardoor de Friezen opnieuw een nederlaag moesten incasseren.

Man of the match

SC Heerenveen - SC Heerenveen

1. Henk Veerman (71)

7.1

2. Morten Thorsby

6.4

3.

6.3

4.

6.2

5. Joost van Aken

6.1

6. Yuki Kobayashi

6.1

7.

6.0

8. (64)

6.0

9. Pelle van Amersfoort

6.0

10. Jeremiah St. Juste

5.9

11.

5.8

12. Sam Larsson

5.8

13. Reza Ghoochannejhad

5.4

14. Arber Zeneli (81)

5.2

18 gebruikers hebben gestemd.

Wil je ook stemmen? Login of registreer jezelf!

Overzicht

Reacties (34)

  • Avatar
    Afonso Hunter - 19 maart 2017 om 11:11

    Belachelijk dat Odegaard niet speelt

  • Avatar
    Ronald1993 - 19 maart 2017 om 11:17
    Afonso Hunter zegt:

    Belachelijk dat Odegaard niet speelt

    Ik denk dat Streppel kiest voor wat meer strijd op het middenveld ipv voetbal, dus ik kan het op zich wel begrijpen.

  • Avatar
    Massi - 19 maart 2017 om 11:21

    Thorsby speelde in De Kuip volgens mij ook een hele goede wedstrijd.

  • Avatar
    molrauw - 19 maart 2017 om 11:45

    wordt het niet tijd, dat de recente aanwinst, Wout Faes een kans krijgt ?

  • Avatar
    GestrektBeen - 19 maart 2017 om 11:47

    Meteen bij de strot pakken en nooit meer loslaten. Dan hou je de punten gewoon thuis!

  • Avatar
    Massi - 19 maart 2017 om 11:50
    molrauw zegt:

    wordt het niet tijd, dat de recente aanwinst, Wout Faes een kans krijgt ?

    Denk dat Faes eigenlijk vooral ter opvulling is gehaald omdat achter Schmidt (en Facey?) er alleen nog A-junioren staan zoals Kik Pierie en Stefan Gartenmann.

  • Avatar
    Directrood - 19 maart 2017 om 11:55

    Moe van Streppel....Odegaard bank.

  • Avatar
    klaas rudmer - 19 maart 2017 om 12:26

    Voor die strijd hoeft ødegaard er niet uit hij loopt zich altijd kapot alleen de beuk moet er noh even in bij hem

  • Avatar
    12eMan - 19 maart 2017 om 12:51

    Verdomme, die Nelom had er al af gemoeten.....

  • Avatar
    Massi - 19 maart 2017 om 13:22

    Wat een pot tot nu toe... De wedstrijd duurt echter nog wel nog een keer 45 minuten. Let's GO, BLUE WHITE ARMY!!

  • Avatar
    Gootman - 19 maart 2017 om 13:24
    Directrood zegt:

    Moe van Streppel....Odegaard bank.

    En wij van jou

  • Avatar
    FrisianX- - 19 maart 2017 om 13:25

    Thorsby strijder

  • Avatar
    sdl - 19 maart 2017 om 13:26

    Geweldige​ 1ste helft zo moet het hoop dat de 2de ook zo gaat ik denk dat Feyenoord de tweede helft vol op de aanval gaat dan hoop dat de verdediging het kan opvangen.

  • Avatar
    12eMan - 19 maart 2017 om 13:31

    Prima eerste helft maar te weinig gepakt! De kansen waren er zeker.



    Nu de tweede helft. Hoop zo dat ze de eerste helft weten door te trekken en Feyenoord een beste tik op de neus geven. Gokje: blijft 1-0!

  • Avatar
    Afonso Hunter - 19 maart 2017 om 13:32

    Goeie pot. Thorsby speelt goed moet ik toegeven, toch zie ik liever Odegaard dan Slagveer, al speelt die ook wel lekker. Straks zitten er wel een paar doorheen en kunnen Odegaard en Zeneli wel invallen denk ik

  • Avatar
    Ma Grootsma - 19 maart 2017 om 13:32

    Schitterende helft gezien! Hoge inzet Heerenveen maar het had wel 2-0 moeten staan. Ik verwacht een hele moeilijke 2e helft.

  • Avatar
    Itfean - 19 maart 2017 om 13:32

    Thorsby held!

  • Avatar
    wessel98 - 19 maart 2017 om 13:33
    Afonso Hunter zegt:

    Goeie pot. Thorsby speelt goed moet ik toegeven, toch zie ik liever Odegaard dan Slagveer, al speelt die ook wel lekker. Straks zitten er wel een paar doorheen en kunnen Odegaard en Zeneli wel invallen denk ik

    vergeet HENK niet!

  • Avatar
    Bobbe - 19 maart 2017 om 13:59

    Henk erop !
    Weer te laat, Feyenoord moest komen, betekend ruimte achter de linies.

  • Avatar
    Marciat - 19 maart 2017 om 13:59

    'Al 0 schoten op doel door Heerenveen in de tweede helft'. Das toch knap! Waar blijft Veerman!??

Nieuwe media

-->