SC Heerenveen accepteert schikkingsvoorstel en mist Faes twee duels

15 februari 2017 om 17:19 | Bron: SC Heerenveen SC Heerenveen accepteert schikkingsvoorstel en mist Faes twee duels

Wout Faes heeft een schikkingsvoorstel gekregen van drie wedstrijden schorsing, waarvan één voorwaardelijk. Heerenveen heeft tot en met woensdagmiddag de tijd om te reageren.

Als de Friezen akkoord gaan, mist de Anderlecht-huurling de duels met FC Twente en Roda JC. Faes leek - door de schorsing van Jerry St. Juste - aankomende zaterdag zijn debuut te gaan maken, maar afgelopen maandag pakte hij een rode kaart in het beloftenduel tegen Feyenoord.

Ook Feyenoord-middenvelder Simon Gustafson kreeg de rode kaart voorgeschoteld. Hij heeft een schikkingsvoorstel gekregen van vier wedstrijden, waarvan één voorwaardelijk. De Zweed werd van het veld gestuurd vanwege natrappen en daardoor zal hij de komende weken waarschijnlijk niet in actie kunnen komen. 

UPDATE | 17:19 uur: SC Heerenveen kan de komende twee wedstrijden niet over Wout Faes beschikken. De Friese club heeft het schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal geaccepteerd, waardoor Faes de duels met FC Twente en Roda JC mist. Dat meldt SC Heerenveen op de officiële website.

Overzicht

Reacties (15)

  • Avatar
    Directrood - 15 februari 2017 om 16:55

    In beroep gaan, hij moet spelen.

  • Avatar
    Lubbe van Dijk - 15 februari 2017 om 17:22
    Directrood zegt:

    In beroep gaan, hij moet spelen.

    Eens, of er moet een goed alternatief zijn. Maar wie?

  • Avatar
    Directrood - 15 februari 2017 om 17:25

    Pffff triest, waarom huur je dan iemand als je hem nodig hebt.

    Haal Cavlan en Otigba maar terug.

  • Avatar
    Ninadj14 - 15 februari 2017 om 17:26

    Wel ironisch zeg. Haal je een verdediger (2x zelfs) om de basis te kunnen vervanger. Is het zover zijn ze geblesseerd of ook geschorst.
    Ik ben benieuwd hoe Streppel dit gaat oplossen. Schmidt zal zeker beginnen, maar wie er dan nog bij komt? Ik heb geen idee. Ik denk niet dat Streppel Huizing of Pierie zal laten beginnen. Net zo min als Schoop of Oosterlen (weet niet of die al eens op de bank heeft gezeten). Misschien komt Slagveer wel links of rechtsachter.

  • Avatar
    OneLoveSCH - 15 februari 2017 om 17:40

    Ik hoop op deze opstelling: Mulder; Marzo, Pierie, van Aken, Schmidt; Kobayashi, Namli, van Amersfoort; Odegaard, Reza, Larsson.

  • Avatar
    Directrood - 15 februari 2017 om 17:49
    OneLoveSCH zegt:

    Ik hoop op deze opstelling: Mulder; Marzo, Pierie, van Aken, Schmidt; Kobayashi, Namli, van Amersfoort; Odegaard, Reza, Larsson.

    Pierie ? Je speelt tegen de voorhoede van man city...De eindstand kan jezelf invullen..

  • Avatar
    Ronald1993 - 15 februari 2017 om 17:59

    Word een hele puzzel een goede verdediging op de been te brengen aankomende zaterdag. Mocht je geen middenvelders in de verdediging willen zetten kom je uit op de opties: Schmidt, Huizing, Gartenmann, Voest, Schoop & Pierie.

    Van Gartenmann, Voest & Schoop hoor je eigenlijk vrijwel nooit wat dus dan zul je toch bij opties Schmidt, Huizing & Pierie uit.

    Zelf zou ik misschien eerder denken aan Thorsby centraal en Schmidt op de linksback positie. Weet niet hoe anderen er over denken, maar veel meer optie hebben we ook niet denk ik?

  • Avatar
    Mackan68 - 15 februari 2017 om 18:00
    Directrood zegt:

    Pierie ? Je speelt tegen de voorhoede van man city...De eindstand kan jezelf invullen..

    Dat is in ieder geval de meest getalenteerde speler die voor een debuut in aanmerking komt. Of je moet iets bedenken met speler(s) op voor hen volkomen vreemde posities. Zou Bekkema of van der Steen een beetje kunnen verdedigen? Mannetje uitschakelen en ballen inleveren bij Joost. ;-)

  • Avatar
    OneLoveSCH - 15 februari 2017 om 18:13
    Directrood zegt:

    Pierie ? Je speelt tegen de voorhoede van man city...De eindstand kan jezelf invullen..

    Wie wil jij dan? Huizing pakt waarschijnlijk Directrood 😃. En Gartenmann is een klap minder dan Pierie.

  • Avatar
    Ma Grootsma - 15 februari 2017 om 18:16

    De club heeft hier blijkbaar een beleid rond.. Er wordt al jaren niet in beroep gegaan. Terecht of niet.. Het zou nu wel handig zijn. Is dit voor goodwill te kweken bij de KNVB of kost dat veel extra geld? De punten zijn ook iets waard nietwaar?

  • Avatar
    japjan - 15 februari 2017 om 18:56

    Beleid is:Niet zeuren tegen KNVB of scheidsrechters.

    Het liefste jongetje van de klas

    We zijn niet slim genoeg.

  • Avatar
    surhuizum - 16 februari 2017 om 00:28

    Doke naast Joost en Yuki linksback.



    Middenveld Pelle erbij in een iets controlerende rol en klaar zijn we.

  • Avatar
    Heerenv1 - 16 februari 2017 om 11:09

    Het zou mij niets verbazen als Marzo centraal wordt gezet en iemand anders linksback.. slagveer of huizing denk ik en dan schmidt linkback

  • Avatar
    Heerenv1 - 16 februari 2017 om 11:10
    Heerenv1 zegt:

    Het zou mij niets verbazen als Marzo centraal wordt gezet en iemand anders linksback.. slagveer of huizing denk ik en dan schmidt linkback

    Rechtsback bedoel ik (slagveer/huizing)

  • Avatar
    japjan - 17 februari 2017 om 13:36
    japjan zegt:

    Beleid is:Niet zeuren tegen KNVB of scheidsrechters.

    Het liefste jongetje van de klas

    We zijn niet slim genoeg.

    Zie je wel.

    Feyenoord gaat in beroep,resultaat : halvering straf

Nieuwe media

-->