Inspiratieloos SC Heerenveen verliest voor tweede keer dit seizoen

04 november 2016 om 21:52 | Bron: FeanOnline.nl Inspiratieloos SC Heerenveen verliest voor tweede keer dit seizoen

SC Heerenveen heeft vrijdag voor de tweede keer dit seizoen verloren. Sparta Rotterdam was met 3-1 te sterk voor de formatie van Jurgen Streppel, die door de nederlaag de aansluiting met de top-drie mislopen.

SC Heerenveen kwam in Het Kasteel al vroeg op voorsprong. Na goed klaarleggen van Reza schoot Jerry St. Juste beheerst binnen. Lang heeft de voorsprong niet geduurd. Stijn Spierings schoot zes minuten later de gelijkmaker binnen. Zakaria El Azzouzi maakte drie minuten later de 2-1 uit een lage voorzet die de verdediging van Heerenveen te machtig was.

Na rust maakte SC Heerenveen aanstalte richting de goal van Sparta Rotterdam. De wedstrijd werd echter beslist na een fout van Erwin Mulder. De doelman liet een vrije trap van Craig Goodwin door de handen glippen.

Man of the match

Sparta Rotterdam - SC Heerenveen

1. Henk Veerman (50)

6.4

2. Stijn Schaars

6.3

3.

6.0

4.

5.7

5.

5.6

6. (77)

5.6

7.

5.3

8.

5.2

9.

5.1

10. Morten Thorsby

5.1

11. Arber Zeneli

5.1

12. Yuki Kobayashi

5.0

13. Reza Ghoochannejhad

4.8

16 gebruikers hebben gestemd.

Wil je ook stemmen? Login of registreer jezelf!

Overzicht

Reacties (18)

  • Avatar
    klaas rudmer - 4 november 2016 om 21:53

    helaas, een off-day, leren van de fouten en kop omhoog en op naar Vitesse! helaas eerst interlandvoetbal.

  • Avatar
    hupfean - 4 november 2016 om 21:58

    Dik verdiend verloren en na de 0-1 te licht gedacht en misschien zelfs een beetje arrogant gespeeld. Sparta komt eigenlijk uit het niets op 1-1. Na de 2-1 nooit meer in de wedstrijd geweest. Sparta is een goed voetballende ploeg en wint niet voor niets van Psv. Deze pot snel vergeten en op naar Vitesse. En ja een dikke blunder van Mulder, maar vorige week fantastisch gekeept. Ik ga hier verder de reacties niet lezen, want de negatievelingen zullen hier wel weer op los gaan. Forza Hearrenfean!

  • Avatar
    FeanYme - 4 november 2016 om 21:59

    Wij zijn ook geen Feyenoord die bijna alles wint, dit hoort er voor ons ook bij, 2x verlies in 12 wedstrijden is nogsteeds prima. En ja ik ben een optimist, dit komt nog wel goed.

  • Avatar
    Brasiliero - 4 november 2016 om 22:04

    Helaas niet de 0-2 gemaakt en daarna te makkelijk wedstrijd weggeven. Zou in de winterstop die killer Dumfries halen wat een bikkel!!

  • Avatar
    Pietje48 - 4 november 2016 om 22:44

    Sparta komt ook nog bij ons, dan op echt gras. Mooie momenten gezien. Don\'t worry, about a thing because every little thing gonna be allright!

  • Avatar
    Leeuwfean - 4 november 2016 om 22:53

    Ze waren niet scherp genoeg en Sparte wel.
    Bij Feyenoord waren ze 100% geconcentreerd en dat was nu te veel gevraagd zo vlak voor de interlands.
    Je kon aan Larsson merken dat ie niet geblesserd wou raken en ging niet de duels aan, bang dat ie zijn interland weer zou missen.

  • Avatar
    Justorssoneli - 4 november 2016 om 23:09

    Helaas! Heerenveen begon uitstekend maar sparta scoorde 2x terwijl ze verder nog niet bij mulder in de buurt waren geweest. Sfeer was wel weer mooi in het uitvak in Het Kasteel!

  • Avatar
    MrFrankLegs - 5 november 2016 om 09:08
    Brasiliero zegt:

    Helaas niet de 0-2 gemaakt en daarna te makkelijk wedstrijd weggeven. Zou in de winterstop die killer Dumfries halen wat een bikkel!!

    Aanvallend leuk maar verdedigen liet hij wel steken vallen. En dat laatste is wel dr belangrijke taak als rechtsback.

  • Avatar
    Samaras - 5 november 2016 om 09:35
    MrFrankLegs zegt:

    Aanvallend leuk maar verdedigen liet hij wel steken vallen. En dat laatste is wel dr belangrijke taak als rechtsback.

    Wel een groot talent hoor, die gaat straks gewoon naar Ajax of PSV.

  • Avatar
    Leeuwfean - 5 november 2016 om 10:08

    Ik vond die Dumfries maar dom gedrag vertonen, wat me al eerder in een wedstrijd opviel, ik geloof tegen PSV.
    Hij mankeerde niets maar het was gewoon tijd rekken, spelbederf dus.
    Intelligent komt ie ook niet over, voor mij hoeft ie niet te komen.

  • Avatar
    sibbele - 5 november 2016 om 10:21
    Leeuwfean zegt:

    Ze waren niet scherp genoeg en Sparte wel.
    Bij Feyenoord waren ze 100% geconcentreerd en dat was nu te veel gevraagd zo vlak voor de interlands.
    Je kon aan Larsson merken dat ie niet geblesserd wou raken en ging niet de duels aan, bang dat ie zijn interland weer zou missen.

    Scherpte precies en niets anders!, voetballend moet/kun je ze van het veld blazen ,de laatste weken toch teveel opgehemeld?, en dan "doe je het wel even tegen een Sparta", niet dus zo blijkt.

  • Avatar
    Dirkrdz - 5 november 2016 om 10:22
    sibbele zegt:

    Scherpte precies en niets anders!, voetballend moet/kun je ze van het veld blazen ,de laatste weken toch teveel opgehemeld?, en dan "doe je het wel even tegen een Sparta", niet dus zo blijkt.

    Eens!!!

  • Avatar
    Arjeen - 5 november 2016 om 10:38

    Even met de beentjes op de grond.

  • Avatar
    Hans91 - 5 november 2016 om 11:24

    Wat me trouwens weer opviel is ondanks de rest van zijn invalbeurt, dat die Veerman toch wel verrekte goed ballen kan aannemen soms.

  • Avatar
    Leeuwfean - 5 november 2016 om 11:56

    Veerman viel slecht in, kon ook geen potten breken.
    De enige die positief opviel was Schaars, de man van de wedstrijd!
    Ik hoop morgen op een gelijk spel van AZ - Ajax en PSV- Twente is ook een interessant potje.

  • Avatar
    Hans91 - 5 november 2016 om 12:47

    Leeuwfean, ik ben het zeker met je eens, hij viel slecht in. Maar zijn aannames af en toe..

  • Avatar
    Justorssoneli - 5 november 2016 om 13:01
    Leeuwfean zegt:

    Veerman viel slecht in, kon ook geen potten breken.
    De enige die positief opviel was Schaars, de man van de wedstrijd!
    Ik hoop morgen op een gelijk spel van AZ - Ajax en PSV- Twente is ook een interessant potje.

    Veerman moet is de kans krijgen om te starten. Nu sta je achter en moet hij ineens het verschil gaan maken in een enorm lastige wedstrijd waarin sparta het verdedigend gewoon goed had staan. Bovendien bleef Heerenveen hetzelfde spelen terwijl ze juist is lange ballen moesten gaan spelen op Veerman. Het bleef maar breed spelen en achteruit, daarmee heb je niet veel aan veerman. Ik miste het alles of niets

  • Avatar
    4free - 5 november 2016 om 18:05
    Justorssoneli zegt:

    Veerman moet is de kans krijgen om te starten. Nu sta je achter en moet hij ineens het verschil gaan maken in een enorm lastige wedstrijd waarin sparta het verdedigend gewoon goed had staan. Bovendien bleef Heerenveen hetzelfde spelen terwijl ze juist is lange ballen moesten gaan spelen op Veerman. Het bleef maar breed spelen en achteruit, daarmee heb je niet veel aan veerman. Ik miste het alles of niets

    Wie moet er dan uit volgens jou? Wordt beetje moe van dat gezeur over Veerman. Die jongen komt gewoon te kort voor de basis en Reza is voetballend vele malen beter dan Henk. Heerenveen voetbalt in een bepaald systeem en past Reza gewoon beter tussen. ik zie liever dat Thorsby eruit gaat en dan Thern of Namli op zijn positie komt te spelen.

Nieuwe media

-->