OFFICIEEL | Heerenveen huurt Man City-verdediger Facey met koopoptie

31 augustus 2016 om 16:52 | Bron: Manchester City OFFICIEEL | Heerenveen huurt Man City-verdediger Facey met koopoptie

Shay Facey speelt het komende seizoen op huurbasis voor SC Heerenveen, zo bevestigt Manchester City via de officiële kanalen. De Friezen hebben tevens een optie tot koop bedongen. 

Facey - die in het verleden regelmatig uitkwam voor de vertegenwoordigende jeugdelftallen van Engeland - is een centrale verdediger, die ook als rechtsback uit de voeten kan. Facey, die de jeugdopleiding van Manchester City doorliep, speelde in 2015 nog 23 competitiewedstrijden voor New York City en werd begin dit jaar even gestald bij de Engelse eerstedivisionist Rotherham United.

Overzicht

Reacties (12)

  • Avatar
    Meertje - 31 augustus 2016 om 16:55

    Ben benieuwd. Optie tot koop is wel goed gedaan door Gerry!

  • Avatar
    Thomasspijker - 31 augustus 2016 om 16:57

    Goed nieuws als nog op de laatste dag!!!👍😉

  • Avatar
    hupfean - 31 augustus 2016 om 17:00

    Mooi goed nieuws. Goed gedaan Hamstra. Off topic : contract Antonia ontbonden bij Groningen, iets voor ons? Ik vond hem altijd wel een goeie buiten speler. Snel en met een goede voorzet.

  • Avatar
    draz - 31 augustus 2016 om 17:09

    Ook rechts achterin dus! Kan direct aan de bak nu Marzo geblesseerd is!

  • Avatar
    draz - 31 augustus 2016 om 17:11
    hupfean zegt:

    Mooi goed nieuws. Goed gedaan Hamstra. Off topic : contract Antonia ontbonden bij Groningen, iets voor ons? Ik vond hem altijd wel een goeie buiten speler. Snel en met een goede voorzet.

    Ook aan gedacht. Puur voor de breedte dan. Stel dat Zeneli of Larsson geblesseerd raken... Vind hem ook bij ons lang niet basiswaardig.

  • Avatar
    bosse - 31 augustus 2016 om 17:41

    hebben we toch nog een feesie op de deadlinedag...

    Haha sorry kon het niet laten.

  • Avatar
    superfrysk - 31 augustus 2016 om 17:43

    Nog een verdediger erbij dan kan Bijker mooi op de bank, of vandaag nog verhuren. Een spits erbij zou mooi zijn.

  • Avatar
    Livid - 31 augustus 2016 om 17:44

    Schijnt een goede te zijn. Iemand een idee waarom NAC niet verder met hem gegaan is? In ieder geval mooi dat er een optie tot koop bijzit. Mocht hij het heel goed gaan doen, sta je volgend seizoen niet met lege handen.



    Antonia gewoon niet doen. Past hier totaal niet en bovendien moeten wij geen afdankertjes van Groningen willen. Dat is juist het niveau waar we weer naartoe aan het groeien zijn.

  • Avatar
    draz - 31 augustus 2016 om 17:48
    Livid zegt:

    Schijnt een goede te zijn. Iemand een idee waarom NAC niet verder met hem gegaan is? In ieder geval mooi dat er een optie tot koop bijzit. Mocht hij het heel goed gaan doen, sta je volgend seizoen niet met lege handen.



    Antonia gewoon niet doen. Past hier totaal niet en bovendien moeten wij geen afdankertjes van Groningen willen. Dat is juist het niveau waar we weer naartoe aan het groeien zijn.

    Schijnt dat Hveen hem in de gaten heeft gehouden en interesse toonde toen hij bij NAC op proef was. Dat is meteen ook de reden waarom hij niet naar NAC is gegaan maar voor de eredivisie kiest.

  • Avatar
    Ma Grootsma - 31 augustus 2016 om 17:48
    Livid zegt:

    Schijnt een goede te zijn. Iemand een idee waarom NAC niet verder met hem gegaan is? In ieder geval mooi dat er een optie tot koop bijzit. Mocht hij het heel goed gaan doen, sta je volgend seizoen niet met lege handen.



    Antonia gewoon niet doen. Past hier totaal niet en bovendien moeten wij geen afdankertjes van Groningen willen. Dat is juist het niveau waar we weer naartoe aan het groeien zijn.

    Hij wilde zelf niet in de Eerste Divisie spelen

  • Avatar
    Livid - 31 augustus 2016 om 17:49

    Haha, begrijp het hoor. Dank jullie!

  • Avatar
    DKeegstra - 31 augustus 2016 om 18:14

    Hoe weet je nou of dit wat is,....

Nieuwe media

-->