Djuricic: 'Ik kan nog veel en veel beter'

Djuricic: 'Ik kan nog veel en veel beter'
06 maart 2010 - 22:32
Filip Djuricic heeft in zijn eerste twee wedstrijden al laten zien dat hij een talent is, vandaag versierde hij dat zelfs met een goal. Bovendien speelde de 'Cruijff van de Balken' een goede wedstrijd, hij was bij vele aanvallen betrokken. 'Maar,' zo zegt hij tegen Eredivisie Live 'ik kan nog veel en veel beter.'

De Serviër had zelfs nog meer dan één goal kunnen scoren, zo schoot hij nog op de lat. Hij wijt dit aan zijn gebrek aan kracht. 'Ik kan altijd na 75 minuten niet meer goed spelen, dan ben ik op. Mijn lichaam is nog niet gereed voor dit hoge niveau.'

Toch is hij tevreden met zijn vertoonde spel tot nu toe. 'Het is de beste Nederlandse competitie en er voetballen hier een hoop goede spelers. Maar ik weet dat ik nog veel en veel beter kan, daar moet ik me voor voorbereiden.'

Overig nieuws


Reageer!

                     



Reacties

Second
Aantal reacties: 581

09-03-2010 - 22:08 uur |
Sch-Fan schreef:
Djuricic moet straks samen met roorda de leiding over het team nemen.

Dan heb je net zoiets als vd vaart en sneider bij ajax..

whahahahaha.
friesland1990
Aantal reacties: 616

08-03-2010 - 11:07 uur |
kenner schreef:
Zijn jullie poulsen ,bo njuregard waren bij heerenveen niet goed genoeg maar spelen wel in het Deense nationale elftal nu.


Norregaard had hier geen basisplaats, was hier middelmatige speler. Poulsen in laatste jaar wel. Sollied vond hem te ligt en wou hem niet meer. De deense bondscoach haalt t liefst spelers uit eigen competitie en als het niet anders kan het buitenland.
kenner
Aantal reacties: 365

07-03-2010 - 20:48 uur |
Djurcic moet gewoon op lingsbuiten blijven voetballen, en niet op het middenveld,dit is veel te zwaar voor hem,nu nog.Op lings kan hij hem zelf blijven ontwikkelen.
JSCH
Aantal reacties: 1

07-03-2010 - 20:42 uur |
Haha Antigrunn, of een jaartje naar de Flyers.
De kans dat Yme weggaat, lijkt me behoorlijk klein..
Misschien krijgt Yme het volgend seizoen weer op de rails,
maar dan eet ik mijn schoen wel op.
kenner
Aantal reacties: 365

07-03-2010 - 20:30 uur |
Zijn jullie poulsen ,bo njuregard waren bij heerenveen niet goed genoeg maar spelen wel in het Deense nationale elftal nu.
Ivo
Aantal reacties: 1324

07-03-2010 - 18:52 uur |
Papa is te statisch voor een twee-spitsen-systeem. Dat is nou echt een Sollied aankoop. Rendeert alleen in een drie-spitsen-systeem met echte vleugelspelers.
pjrensen
Aantal reacties: 13

07-03-2010 - 18:41 uur |
.......................................Timmer.........................
Janmaat................Haglund...............Elm...............Popov
......................................Svec...............................
Vayrinen...............Djuricic........................Roorda.......
.................Papa....................Paulo...........................
wat dachten jullie hiervan?
robibinho
Aantal reacties: 364

07-03-2010 - 18:19 uur |
Haglund mag van mij idd wel de kans krijgen achterin. Maar de rest ben ik het niet echt mee eens.
Directrood
Aantal reacties: 953

07-03-2010 - 18:19 uur |
@ Teake Heerenveen heeft Mentaal een groot probleem
mee eens.

Volgens mij gaat het onderling tussen de spelers ook niet goed.
het is los zand, en er is geen winnaars mentalitiet o.a bij breuer en grindheim....
baknielsen..die geeft iedereen de schuld..maar maar een goede pass kan hij niet geven..
het is om je dood te schamen..


Teake
Aantal reacties: 784

07-03-2010 - 17:57 uur |
pjrensen schreef:
Timmer
Janmaat...........Roorda............Haglund...........Popov
Svec
Vayrinen........Djuricic.................Grindheim
Narsingh....................Paulo



Zo moeten we spelen als we degraderen,
Nooit dus.
pjrensen
Aantal reacties: 13

07-03-2010 - 17:53 uur |
Timmer
Janmaat...........Roorda............Haglund...........Popov
Svec
Vayrinen........Djuricic.................Grindheim
Narsingh....................Paulo

De twaalfde man
Aantal reacties: 274

07-03-2010 - 17:45 uur |
we blijven maar verliezen,
maar we blijven ook de hele tijd op plaats 13 staan,
wat hebben we ook een geluk dat we met slechts 26 punten nog zo hoog staan dit seizoen.
Ivo
Aantal reacties: 1324

07-03-2010 - 17:17 uur |
Heerenveen is een beetje het Feyenoord van vorig jaar (dat meer verdedigende kwaliteiten had) en het AZ van twee jaar geleden, dat het verdedigend ook beter voor elkaar had. Dat is het verschil. Mentaal gezien is het wel vergelijkbaar.
Teake
Aantal reacties: 784

07-03-2010 - 17:10 uur |
Geert schreef:
Dat is zo, maar dan zou je het nog op één ding kunnen afschuiven en dat is vertrouwen. De Eredivisie is echt een competitie van een zeer bedenkelijk niveau, dus zelfs met deze verdediging hoef je niet in de degradatiezone te eindigen.


Heerenveen heeft Mentaal een groot probleem
Geert
Aantal reacties: 1254

07-03-2010 - 17:04 uur |
Dat is zo, maar dan zou je het nog op één ding kunnen afschuiven en dat is vertrouwen. De Eredivisie is echt een competitie van een zeer bedenkelijk niveau, dus zelfs met deze verdediging hoef je niet in de degradatiezone te eindigen.
Struisvogel
Aantal reacties: 2111

07-03-2010 - 16:28 uur |
Overigens kunnen we een ding denk ik wel stellen. Ongeacht of Sollied geschikt was voor ons of niet: hij had wel gelijk dat we her en der de kwaliteit missen om in de top mee te draaien. We zijn inmiddels wel 5 maanden verder en we zien nog slechts sporadisch verbetering. Dat heeft weinig meer met Sollied van doen...
Ronald-feanfan
Aantal reacties: 2640

07-03-2010 - 16:22 uur |
Jorrit schreef:
Hebben we al een song voor djuricic ?


Nee, maar ik weet wel een mooie voor Haglund:

Gewoon de lasse Nilsson song maar dan niet: Hey Lasse Nilsson, maar Heej Philip Haglund.
Maargoed, die zal dit seizoen wel niet meer gezongen worden.
Struisvogel
Aantal reacties: 2111

07-03-2010 - 16:11 uur |
Geert schreef:


We zijn niet bij de onderhandelingen in maart 2008 geweest. Mogelijk heeft Sollied toen wat spelers aangedragen, die ook zijn gekomen. Dat Ruiz niet is gekomen is gezien de verhoudingen tussen Sollied en de directie op zich logisch. Vorig seizoen zat het al niet lekker en Heerenveen wilde niet weer diep in de buidel tasten.

Volgens mij heeft Sollied bij zijn aanstelling Ruiz al aangedragen, samen met Joao Carlos van Lokeren die transfervrij was. Dat is nog een zomer eerder dan hij zijn transfer maakte naar Twente. Maar wij zijn niet bij de onderhandelingen geweest dus daar kunnen we weinig over zeggen. Maar dan kunnen we hem de schuld dus sowieso ook niet geven van het falende transferbeleid...

Elyounoussi komt overigens volgens van de hand van Riemer. Sollied moest volgens mij weinig van Tarik hebben, dat is ook wel gebleken uit de buitengewoon koele relatie tussen de twee. Maar goed, exacte aannames zijn lastig te stellen en we zullen het vast ook nooit te weten komen. De mensen in het huidige bestuur zullen te ijdel zijn bepaalde fouten op zich te nemen, net zoals Riemer daar ook moeite mee zal hebben. En ook Sollied zal niet snel fouten toegeven. Wel jammer want zo is het lastig te stellen wie er nu exact aansprakelijk is voor het verbrassen van pak em beet 10 miljoen euro. Waar de eindverantwoordelijkheid ligt is echter wel duidelijk: het bestuur. Zij hebben uiteindelijk hun fiat gegeven voor de transfers die zijn gedaan. Zij hebben Kopic, Djuric, Ingelsten, Elyounoussi, Matusiak, Beda, Lazaro etc binnengehaald.
Ronald-feanfan
Aantal reacties: 2640

07-03-2010 - 16:09 uur |
Struisvogel schreef:
Overigens is het de huiscultuur van Heerenveen dat de trainer moet werken met het materiaal dat bestuur in samenwerking met de scouting samenstelt. Het kan zijn dat Sollied her en der wat invloed heeft uit kunnen oefenen, maar ik denk niet dat hij het complete transferbeleid over heeft genomen. Hij draagt de verantwoordelijkheid voor het beter maken van de spelers en het behalen van resultaten. De samenstelling van de selectie valt onder het bestuur ism scouting.


Klopt,
Hij heeft wel invloed gehad op Steppe en Elyounoussi, maar als hij alle touwtjes in eigen had had, hadden we Sissokho en Ruiz ook gehad.
Geert
Aantal reacties: 1254

07-03-2010 - 16:08 uur |
Struisvogel schreef:
Overigens is het de huiscultuur van Heerenveen dat de trainer moet werken met het materiaal dat bestuur in samenwerking met de scouting samenstelt. Het kan zijn dat Sollied her en der wat invloed heeft uit kunnen oefenen, maar ik denk niet dat hij het complete transferbeleid over heeft genomen.


We zijn niet bij de onderhandelingen in maart 2008 geweest. Mogelijk heeft Sollied toen wat spelers aangedragen, die ook zijn gekomen. Dat Ruiz niet is gekomen is gezien de verhoudingen tussen Sollied en de directie op zich logisch. Vorig seizoen zat het al niet lekker en Heerenveen wilde niet weer diep in de buidel tasten.
Struisvogel
Aantal reacties: 2111

07-03-2010 - 16:05 uur |
Overigens is het de huiscultuur van Heerenveen dat de trainer moet werken met het materiaal dat bestuur in samenwerking met de scouting samenstelt. Het kan zijn dat Sollied her en der wat invloed heeft uit kunnen oefenen, maar ik denk niet dat hij het complete transferbeleid over heeft genomen. Als het namelijk aan Sollied had gelegen had Ruiz hier gespeeld. Hij droeg de verantwoordelijkheid over het beter maken van de spelers en het behalen van resultaten. De samenstelling van de selectie valt onder het bestuur ism scouting.
Geert
Aantal reacties: 1254

07-03-2010 - 16:05 uur |
Struisvogel schreef:
Ik vind dat wel makkelijk hoor. Volgens mij is de trainer bij ons niet verantwoordelijk voor de aankopen. Hij zal er invloed op hebben, maar de scouting en het bestuur heeft natuurlijk het grootste woord in dit soort zaken. En Sollied wilde een linksbuiten na vertrek van Pranjic en kreeg die niet. Toen hij weg was haalde Heerenveen nog snel even Assaidi binnen toen bleek dat een linksvoor toch wel nodig was. Wie heeft er dan gelijk?

Sollied heeft denk ik vooral een rol gehad in het stagneren van ontwikkeling van sommige spelers, vooral de jongere spelers. En daarom moest hij weg. Maar het falende transferbeleid wijt ik toch vooral aan de scouting en het bestuur. Bovendien zijn missers als Matusiak van voor de periode Sollied.


Je kunt de discussie heel breed trekken. Als ik dan een conclusie mag trekken, dan denk ik dat het 50/50 is. Sollied heeft geen enkele speler vorig seizoen beter gemaakt en de directie heeft te veel geld uitgegeven en misschien wel de verkeerde spelers aangetrokken.

Matusiak is een hele grote misser geweest ja. Een even grote miskoop als Djuric. Op basis van een tip en na het bekijken van een paar dvd's een speler halen is oliedom. Het gaat wel om miljoenen.
Ronald-feanfan
Aantal reacties: 2640

07-03-2010 - 16:00 uur |
AntiGrunn schreef:


Een intensievere samenwerking met Man Utd zou ik wel zien zitten. Ze wilden een paar jaar geleden toch een aantal Brazilianen hier stallen? Laat maar komen. Als je de rest van het geld dan enkel investeert in Nederlandse spelers heb je een goede mix.


Klopt, ik had ook veel liever een smanewerkingsverband gezien tussen Hveen en Man Utd dan Hveen en Emmen..
Dan zaten we nu ook niet zo in de problemen.
Struisvogel
Aantal reacties: 2111

07-03-2010 - 15:58 uur |
Ik vind dat wel makkelijk hoor. Volgens mij is de trainer bij ons niet verantwoordelijk voor de aankopen. Hij zal er invloed op hebben, maar de scouting en het bestuur heeft natuurlijk het grootste woord in dit soort zaken. En Sollied wilde een linksbuiten na vertrek van Pranjic en kreeg die niet. Toen hij weg was haalde Heerenveen nog snel even Assaidi binnen toen bleek dat een linksvoor toch wel nodig was. Wie heeft er dan gelijk? Je begint over 4-3-3 als systeem, maar dat is notabene de huisstijl die normaliter gevraagd wordt door het bestuur!

Sollied heeft denk ik vooral een rol gehad in het stagneren van ontwikkeling van sommige spelers, vooral de jongere spelers. En daarom moest hij weg. Maar het falende transferbeleid wijt ik toch vooral aan de scouting en het bestuur. Bovendien zijn missers als Matusiak (en ook een Elyounoussi) van voor de periode Sollied. Sollied heeft notabene tussen neus en lippen door al aangegeven bepaalde spelers helemaal niet te willen hebben. Een Kalou bijvoorbeeld. Hoe kun je dan zeggen dat dit soort zaken aan de trainer ligt als hij zelf spelers opgedrongen krijgt die hij niet wil...
Geert
Aantal reacties: 1254

07-03-2010 - 15:56 uur |
Om het aankoopbeleid nog eens één keer aan te halen. We geven nu af op het bestuur, wat misschien ook wel terecht is op bepaalde vlakken, maar zou het huidige falen ook niet een beetje of voor een groot deel met Sollied te maken kunnen hebben? Sollied heeft in maart 2008 bij de onderhandelingen met Heerenveen natuurlijk eisen gesteld. Hij wilde 4-3-3 spelen. Verbeek speelde 4-4-2, dat betekende dat er andere spelers moesten komen. Het aankoopbeleid is op de eisen van Sollied ingesteld.

Er is een keeper gekomen, twee aanvallende backs, een paar vleugelspelers enz. In het loop van het vorige seizoen is het spaak gelopen tussen de directie en Sollied en heeft Heerenveen al overwogen om hem te ontslaan, omdat ze het niet eens waren met zijn gedachtegang over het aankoopbeleid. Daar zit in mijn ogen ook voor een groot deel de fout. Ze zijn in 2008 helaas met de verkeerde trainer in zee gegaan. Sollied heeft ons natuurlijk te beker gegeven, maar die prijs moet je misschien wel een beetje nuanceren.

Een groot deel van de aankopen zijn "Sollied-aankopen", de conditie is naar het schijnt nooit goed geweest, er is geen vertrouwen enz. Het enige wat ik de directie van Heerenveen echt aanreken is dat de verdediging nooit echt is versterkt. Op het vlak van de keepers is het een regelrecht drama en centraal achterin staat het al jaren niet goed.
Struisvogel
Aantal reacties: 2111

07-03-2010 - 15:51 uur |
Ik vind ook niet dat je voor Falkenburg 4 miljoen moet betalen, maar ik wil gewoon aangeven dat spelers die op eredivisie niveau hun mannetje staan al meteen behoorlijk wat geld kosten. Ik vind het dan ook logisch dat je voor extra kwaliteit af en toe een financiele inspanning doet om het niveau omhoog te halen en zeker te zijn van kwaliteit. Met alleen goedkopies ga je het namelijk niet meer redden. Tenzij je rond plek 10 wilt spelen elk jaar. Heerenveen doet wat betreft beleid soms rare dingen. Soms haken ze af op een 5 ton extra (Rasmus Elm bijvoorbeeld) en soms betalen zonder dralen miljoenen (Matusiak, Elyounoussi).

Het model zoals je beschrijft is natuurlijk ideaal. Een solide ervaren basis en daaromheen een paar toptalenten op huur en eigen kweek. Dat dit niet zo is gebeurt de afgelopen tijd is ook een misser gebleken. Jongens als Koning hebben niks bij Heerenveen te zoeken. Daar moet je zelf iemand op kunnen leiden of je houdt een Jong-a-Pin achter de hand. Ik hoop dan ook dat we ons in de nabije toekomst zullen wenden tot de jeugd die volgens insiders een behoorlijk niveau heeft. Jongens als Narsingh, Otigba en Fazli zouden het eerste moeten kunnen halen.

De huidige selectie herbergt ook wel spelers die nog behoorlijk wat stappen kunnen maken (Djuricic, Janmaat, Steppe, Assaidi, Haglund, Roorda wellicht) en spelers die compleet uit vorm zijn en veel beter kunnen (Beerens, Elm). De toekomst hoeft er dan ook helemaal niet slecht uit te zien, mits we ons handhaven en vanaf komende zomer verstandig en uitgekiend beleid gaan voeren.


Geert
Aantal reacties: 1254

07-03-2010 - 15:49 uur |
Ondanks dat het dit seizoen ontzettend ruk gaat is er natuurlijk nog veel mogelijk in Heerenveen. Als je het stadion kunt uitbreiden naar 33.000, de begroting kunt optrekken naar 40 / 45 miljoen, en er voor kunt zorgen dat het op het vlak van het aankoopbeleid / jeugdopleiding (weer) soepel loopt, dan kunnen er mooie dingen ontstaan. Alleen moet je dit seizoen niet gaan degraderen natuurlijk.
Geert
Aantal reacties: 1254

07-03-2010 - 15:44 uur |
Struisvogel schreef:
Goedkoop nieuwe topspelers scouten is makkelijk gezegd dan gedaan Geert. Soms moet je gewoon een paar miljoen neertellen voor een directe versterking, zeker als je rond de top 5 mee wilt doen. Goede spelers kosten steeds meer geld. Je ziet het aan jongens als Honda, Dost, Falkenburg. Allemaal spelers van kleine clubs die al miljoenen moeten kosten. Wanneer je je op niveau wilt handhaven moet je gewoon af en toe betalen voor kwaliteit.

Dat de goedkope spelers vaak financieel veel rendement opleveren is logisch. Heerenveen haalt met een schepnetje 16 talenten uit de vijver en als er dan eentje 10 miljoen oplevert is het bingo. Vergeten we alleen wel die andere 14/15 die door de achterdeur weer vertrekken...


Het aankoopbeleid van Heerenveen is ook in het verleden niet goed te praten als je inderdaad kijkt hoeveel vrachten vol met Scandinavische talenten hier hebben gespeeld en uiteindelijk zijn mislukt, maar die strategie is wel beter gebleken dan de huidige of althans de strategie onder Sollied. Toen is er meer dan 25 miljoen euro de sloot ingegooid.

Dost had Heerenveen bijna binnengehaald. Jammer dat hij dan voor Heracles kiest, maar ik blijf van mening dat je geen 3 of 4 miljoen moet uitgeven voor spelers als Falkenburg. Dat kan Heerenveen een keer doen, maar niet zo vaak als dat het 2 jaar geleden heeft gedaan. Toen is er heel veel geld uitgegeven. Ook op de verkeerde manier. Kenny Steppe net halen voor de transferdeadline, omdat Sollied zo nodig een keeper moest hebben is heel erg dom handelen.

Ik hoop ook echt dat de jeugdopleiding eens wat spelers aan het eerste elftal kan afleveren, want dat scheelt jaarlijks echt wel een miljoen of vier. Die normaal gesproken wordt geïnvesteerd in spelers als Djuric, Svec, Haglund enz. Geen verkeerde spelers, maar spelers van dat kaliber moet je zelf op kunnen leiden. Het verhaal Koning is helemaal een lachertje natuurlijk.

Het ideale scenario is dat er jaarlijks 2 of 3 talenten doorbreken, je een 3 talenten voor 2 jaar kunt huren van een grote Europese club (model Twente inderdaad) en de rest kan aanvullen met Nederlandse spelers. Dan kan Heerenveen het zich wel veroorloven om eens 4 miljoen te betalen voor een Falkenburg.
Struisvogel
Aantal reacties: 2111

07-03-2010 - 15:36 uur |
Goedkoop nieuwe topspelers scouten is makkelijk gezegd dan gedaan Geert. Soms moet je gewoon een paar miljoen neertellen voor een directe versterking, zeker als je rond de top 5 mee wilt doen. Goede spelers kosten steeds meer geld. Je ziet het aan jongens als Honda, Dost, Falkenburg. Allemaal spelers van kleine clubs die al miljoenen moeten kosten. Wanneer je je op niveau wilt handhaven moet je gewoon af en toe betalen voor kwaliteit. Zoals Heerenveen ooit met grotendeels talenten uit de eerste divisie 5e werd is nu veel lastiger te realiseren heb ik het idee. Je moet nu op zoek naar een combi van directe versterkingen als Svec, Elm, Janmaat (ook wel talent, maar wel duur), Grindheim en goedkopere talenten als Djuricic, Beerens en Assaidi. Al met al wil ik zeggen dat je af en toe gewoon moet betalen voor kwaliteit en als dat dat 3 miljoen is vind ik dat prima.

Dat de goedkope spelers vaak financieel veel rendement opleveren is logisch. Heerenveen haalt met een schepnetje 16 talenten of spelers met een deukje (Vayrinen, Sibon) uit de vijver en als er dan eentje 10 miljoen oplevert is het bingo. Vergeten we alleen wel die andere 14/15 die door de achterdeur weer vertrekken...

Het is zaak voor Heerenveen de balans te vinden tussen ervaring en talent, tussen directe kwaliteit en potentie voor de toekomst. Ik heb het idee dat er wel genoeg potentie is, ik mis alleen her en der de ervaring en de directe kwaliteit. Vooral achterin.
Geert
Aantal reacties: 1254

07-03-2010 - 15:33 uur |
Struisvogel schreef:
Twente toont op dat vlak wel meer ambitie door Stoch en Rajkovic te huren van Chelsea en Mikhaylov van Liverpool (inmiddels gekocht). Het had ook niet veel gescheeld of Tosic van Manchester en Ramsey van Arsenal hadden nu in een Twente-shirt rondgelopen (speelt nu op huurbasis bij Koln overigens). Dat soort jongens voegen inderdaad wat toe en op die manier samenwerken kan zeer vruchtbaar zijn. Je ziet ook dat voorzitter Muntjesman van Twente geregeld rondloopt bij de grote clubs in Engeland om te polsen of er nog een talentje te halen valt. Enige nadeel is dat je ze zelf niet kunt verkopen, na een paar jaar ben je ze weer kwijt en vang je niks...

Wij huren Losada en Lejsal en met alle respect: die zijn niet beter dan wat we al rond hebben lopen op die posities.


Je vangt er inderdaad niks voor. Dat is het enige nadeel van huren, maar het bespaart wel veel geld. Als ik de balans opmaak van het aankoopbeleid van Heerenveen, dan is die verre van positief. Heb ik liever wat huurlingen die weinig kosten, waaraan je dus niets verdient, dan spelers die veel kosten en waarvan het nog maar de vraag is of ze ooit gaan doorbreken.

Ik ben ook van mening dat Heerenveen geen spelers meer moet halen die meer dan 1,5 miljoen euro kosten. Dat kan dan alleen maar tegenvallen. 3 miljoen voor spelers als Dingsdag is een lachertje natuurlijk. Haal dan 3 centrale verdedigers van 1 miljoen. Daar zit altijd wel iets tussen. Alleen Alves is een goede dure aankoop gebleken. Maar ik kan mij verder geen spelers heugen die veel hebben gekost en ook goed hebben gepresteerd.

De goedkopere spelers zijn de beste gebleken: Samaras, Huntelaar, Sulejmani, Zuiverloon, Nilsson, Bradley, Vayrynen, Waterman etc. Die zijn allemaal voor veel geld de deur uitgegaan. Dat rijtje bestaat niet allemaal uit toppers, maar Waterman is wel voor 3 miljoen naar AZ vertrokken. Nilsson ook voor hetzelfde bedrag. Die spelers zijn allemaal voor onder de 4 ton naar Heerenveen gehaald. Dat is nog een verschil met miskopen als Djuric, Kopic, Elyounoussi, Ingelsten en noem ze maar op.
Struisvogel
Aantal reacties: 2111

07-03-2010 - 15:25 uur |
Volgens mij heeft Twente geen optie op Stoch. OF ik heb iets gemist de laatste weken. Ik weet alleen dat ze optie hebben op Osei.

Fazli is wel een leuke voetballer, maar moet nog veel leren. Is iemand die volgend jaar eigenlijk bij een club als De Graafschap of Zwolle zijn speeltijd moet pakken.

Mbt een samenwerking met een topclub of het huren van talenten van Engelse topclubs moet je wel in ogenschouw nemen dat Twente meedoet voor de titel hier. Die hebben toch behoorlijk wat meer aantrekkingskracht en kunnen dat uitbuiten. Er zullen weinig (top)talenten zitten te wachten op spelen voor dit Heerenveen. Talenten waar Twente voor in de markt is zijn sowieso een kalibertje te hoog voor ons op dit moment.
vennie
Aantal reacties: 307

07-03-2010 - 15:24 uur |
Struisvogel schreef:
Twente toont op dat vlak wel meer ambitie door Stoch en Rajkovic te huren van Chelsea


Op die Stoch hebben ze koopoptie bedongen, dus dat doen ze erg goed daaro. Maar volgens mij lopen er bij Man Utd genoeg spelers bij het tweede die voor Heerenveen wel een aanwinst zouden zijn. Al ben je dan wel op aan het leiden voor een andere club, lastige keuze...

Hoe doet die Fazli het eigenlijk bij de het tweede?
Struisvogel
Aantal reacties: 2111

07-03-2010 - 15:17 uur |
Twente toont op dat vlak wel meer ambitie door Stoch en Rajkovic te huren van Chelsea en Mikhaylov van Liverpool (inmiddels gekocht). Het had ook niet veel gescheeld of Tosic van Manchester (nu Koln) en Wilshere van Arsenal (nu Bolton)hadden nu in een Twente-shirt rondgelopen. Dat soort jongens voegen inderdaad wat toe en op die manier samenwerken kan zeer vruchtbaar zijn. Je ziet ook dat voorzitter Muntjesman van Twente geregeld rondloopt bij de grote clubs in Engeland om te polsen of er nog een talentje te halen valt. Enige nadeel is dat je ze zelf niet kunt verkopen, na een paar jaar ben je ze weer kwijt en vang je niks...

Wij huren Losada en Lejsal en met alle respect: die zijn niet beter dan wat we al rond hebben lopen op die posities.
Geert
Aantal reacties: 1254

07-03-2010 - 15:14 uur |
Een satellietclub moet je ook niet willen worden van United. Een 3 of 4 huurlingen van United, die in de basis staan en die je voor 2 jaar kunt behouden, daar zou je toch geen nee tegen moeten zeggen. De rest van de selectie aanvullen met eigen talent en wat Nederlandse spelers van elders. Dat zou een prima combi zijn. Als enkele talenten van United geen absolute uitblinkers blijken te zijn(dus niet goed genoeg voor United), maar wel goed genoeg zijn voor Heerenveen, kun je ze overnemen. Dat scheelt een hoop centen.
Struisvogel
Aantal reacties: 2111

07-03-2010 - 15:06 uur |
Heerenveen zag weinig brood in een samenwerking zoals Manchester dat zag zitten (waarschijnlijk Heerenveen als soort van satellietclub, zoals FC Antwerp dat al is voor ze). Daarom wisselen ze vooralsnog slechts af en toe kennis uit. En geeft Manchester wel eens een tip.
AntiGrunn
Aantal reacties: 81

07-03-2010 - 15:00 uur |
Struisvogel schreef:
Macnhester United heeft geloof ik de eerste optie op hem en ook op Fazli. Grote kans dat Djuricic in 2011 of 2012 naar Engeland verkast, mits hij een werkvergunning kan krijgen. Daarvoor moet hij zich eerst in het nationale team zien te spelen.


Een intensievere samenwerking met Man Utd zou ik wel zien zitten. Ze wilden een paar jaar geleden toch een aantal Brazilianen hier stallen? Laat maar komen. Als je de rest van het geld dan enkel investeert in Nederlandse spelers heb je een goede mix.
Struisvogel
Aantal reacties: 2111

07-03-2010 - 14:58 uur |
noram schreef:

En dan nog wat anders: deze jongen heeft een contract t/m 2014. Dan zal Ajax, ook al degradeert heerenveen, diep in de buidel moeten tasten! Er zullen geen spelers zijn die in hun contract hebben opgenomen dat bij een eventuele degradatie hun contract wordt ontbonden!

Ken je feiten: Djuricic ligt onder contract tot medio 2012, zonder verdere opties voor eenzijdig verlengen.
Struisvogel
Aantal reacties: 2111

07-03-2010 - 14:57 uur |
FaBrein schreef:
Djuricic gaat hierna naar Man Utd. Daar wouden ze hem al hebben, maar hij zou daar geen speeltijd krijgen.

Macnhester United heeft geloof ik de eerste optie op hem en ook op Fazli. Grote kans dat Djuricic in 2011 of 2012 naar Engeland verkast, mits hij een werkvergunning kan krijgen. Daarvoor moet hij zich eerst in het nationale team zien te spelen.
AntiGrunn
Aantal reacties: 81

07-03-2010 - 14:48 uur |
ronnie schreef:

succes bij het volleybal en kom dan ook nooit weer bij het voetbal


Deze reactie had ik wel verwacht. Kruip toch lekker in de .... van de directie.
Alwinpostma
Aantal reacties: 15

07-03-2010 - 14:18 uur |
ik vind hem erg goed
FaBrein
Aantal reacties: 251

07-03-2010 - 14:12 uur |
Djuricic gaat hierna naar Man Utd. Daar wouden ze hem al hebben, maar hij zou daar geen speeltijd krijgen.
Struisvogel
Aantal reacties: 2111

07-03-2010 - 13:37 uur |
Jil schreef:
Wij worden volgend jaar kampioen. Onze spelers zijn kwalitatief gelijk aan die van FC Twente, toch Yme?

Als TWente dit jaar de titel pakt belooft dat inderdaad wat voor ons. Dan zijn er geen versterkingen nodig, we moeten gewoon een beetje minder pech hebben en dan is die titel voor ons.
ronnie
Aantal reacties: 460

07-03-2010 - 13:25 uur |
AntiGrunn schreef:


Als die blaag van een Yme zijn functie niet neerlegt dan ga ik een jaartje volleybal kijken.

succes bij het volleybal en kom dan ook nooit weer bij het voetbal
Jil
Aantal reacties: 1623

07-03-2010 - 13:22 uur |
Wij worden volgend jaar kampioen. Onze spelers zijn kwalitatief gelijk aan die van FC Twente, toch Yme?
robibinho
Aantal reacties: 364

07-03-2010 - 12:47 uur |
Geweldige voetballer dit. Kan je nagaan hoe goed hij is in een team dat wel lekker loopt.
janiz
Aantal reacties: 134

07-03-2010 - 12:24 uur |
Ik ben bang dat deze jongen niet lang bij HRV zal zijn, zo jammer.
Weer laten de geroutineerde jongens het niet zien, hopelijk blijven we bespaart van na comp.
Ik mag hopen dat het stadion niet wordt uitgebreid en men gaat investeren in spelers en nu al aan het rondkijken is. Met 1 of 2 kom je er niet.
Geert
Aantal reacties: 1254

07-03-2010 - 12:08 uur |
Ivo schreef:
FC Twente gaat kampioen worden Yme.


Ik hoop dan maar dat Ajax kampioen wordt, Twente 2e en PSV 3e. Gaat het in Eindhoven financieel ook lekker borrelen. Nog een jaar geen CL kunnen ze daar niet gebruiken.
AntiGrunn
Aantal reacties: 81

07-03-2010 - 12:02 uur |
Ivo schreef:
FC Twente gaat kampioen worden Yme.


Als die blaag van een Yme zijn functie niet neerlegt dan ga ik een jaartje volleybal kijken.
Ivo
Aantal reacties: 1324

07-03-2010 - 11:53 uur |
FC Twente gaat kampioen worden Yme.
Struisvogel
Aantal reacties: 2111

07-03-2010 - 11:22 uur |
mika schreef:
Het is gewoon sneu om te zien dat zo'n jongen de kar moet trekken

Dit is inderdaad schandalig. De ervaren mensen falen week na week. Triest om te zien.

Heb genoten van Djuricic, die zal hier niet lang spelen.
Jorrit
Aantal reacties: 31

07-03-2010 - 11:01 uur |
Hebben we al een song voor djuricic ?
Sch-Fan
Aantal reacties: 685

07-03-2010 - 10:51 uur |
Djuricic moet straks samen met roorda de leiding over het team nemen.

Dan heb je net zoiets als vd vaart en sneider bij ajax..
Geert
Aantal reacties: 1254

07-03-2010 - 10:44 uur |
Djuricic verbloemt straks weer een karrenvracht aan miskopen. Djuric is de volgende miskoop. Hij strijkt een jaarsalaris op van 4,5 ton en heeft 1,6 miljoen euro gekost. Dat is de hele begroting van Helmond Sport en die club is straks misschien wel de tegenstander in de nacompetitie. Ik vind het wanbeleid, maar sommigen noemen het zeiken.
Appelman
Aantal reacties: 308

07-03-2010 - 10:27 uur |
Yme Dagobert Duck zal samen met Henk Duck Hoestra wel helemaal opgewonden zijn. "Oaaah Djuricic.... €€€€€€€€.".... "òh, en Henk we spelen straks misschien ook nog wel nacompetitie, tv-gelden en extra recettes.... oaaah... €€€€€€€€€"

Fridge
Aantal reacties: 980

07-03-2010 - 10:12 uur |
'tFean schreef:
contract opwaarderen, hij staat nog 2,5 jaar onder contract. volgend jaar komt ie egt los, dan staat ie nog 2 jaar onder contrract. na 1/1,5 jaar goed gevoetbald te hebben, kan je m verkopen, anders loopt hij een jaar later graties de deur uit..


Lekker belangrijk dat geld. Ik heb liever dat hij hier nog 2,5 jaar voetbalt, dan dat Heerenveen 15 miljoen krijgt en dat geld weer over de balk gooit aan slechte derderangs spelers. Want daar zijn ze goed in, geld verspillen aan onnodige spelers en dingen (o.a. een überlelijke website, jeugdopleiding).
mika
Aantal reacties: 272

07-03-2010 - 09:58 uur |
Het is gewoon sneu om te zien dat zo'n jongen de kar moet trekken
willempie
Aantal reacties: 80

07-03-2010 - 09:09 uur |
dit spelertje zal hij echt zo goed is niet lang bij heerenveen spelen er word straks met zoveel euries gewapperd dat iedere club in nederland kiest voor het geld en dat is gewoon eerlijk voetbal is een bedrijf bovendien wat tellen al die miljoenen in het buitenland daar is het anders dan hier kijkt de k-n-v-b in de knip van iedere club en als die leeg is is het over
'tFean
Aantal reacties: 282

07-03-2010 - 01:29 uur |
contract opwaarderen, hij staat nog 2,5 jaar onder contract. volgend jaar komt ie egt los, dan staat ie nog 2 jaar onder contrract. na 1/1,5 jaar goed gevoetbald te hebben, kan je m verkopen, anders loopt hij een jaar later graties de deur uit..
noram
Aantal reacties: 475

06-03-2010 - 23:39 uur |
@ WewinnenvanPaok,
kom op hé! Onze begroting en selectie te groot om te degraderen, een club als de onze zal in Nederland gewoon niet degraderen. In andere landen (Engeland etc.) is dat wel mogelijk, maar in ons land kán dat gewoon niet.
Er zijn straks gewoon clubs die doordat ze blessures en/of schorsingen hebben, A-junioren moeten opstellen, of spelers die het niveau écht niet aan kunnen. Dat soort dingen zullen bij ons niet gebeuren!
En wees nou eerlijk, vandaag hebben we een gedeelte van de wedstrijd ontzettend knap tegenstand kunnen bieden tegen AZ, toch zeker niet de slechtste van de competitie!

En dan nog wat anders: deze jongen heeft een contract t/m 2014. Dan zal Ajax, ook al degradeert heerenveen, diep in de buidel moeten tasten! Er zullen geen spelers zijn die in hun contract hebben opgenomen dat bij een eventuele degradatie hun contract wordt ontbonden!
WewinnenvanPaok
Aantal reacties: 325

06-03-2010 - 23:21 uur |
Wat als we degraderen? Dan gaat deze parel zeker naar Ajax.
Jil
Aantal reacties: 1623

06-03-2010 - 23:12 uur |
Lil'Kaka
noram
Aantal reacties: 475

06-03-2010 - 22:38 uur |
Vond hem een uitstekende wedstrijd spelen!
Dit is iemand waarvoor ik naar het stadion kom, talent en een grote portie werklust.

Login of registreer om te reageren

Poll

Van welk talent gaan we in de nabije toekomst het meeste horen?

Tobias Kainz (18)

Doke Schmidt (19)

Pele van Anholt (20)

Arsenio Valpoort (19)

Luciano Slagveer (18)

Hakim Ziyech (18)

Komende wedstrijd

RKC Heerenveen
12/02/12 - 14:30 uur

Laatste wedstrijden

Stand

FeanOnline TV

Ramon Zomer

Ramon Zomer maakte enigszins een valse start bij Heerenveen met zijn rode kaart in de Kuip. Toch hebben wij er alle vertrouwen in dat hij net als bij NEC een vaste waarde wordt in de defensie! Ramon, Wolkom!